عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۷۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
فرماندار قصرشيرين گفت: با تجهيز مجموعه پايانه مسافري و استقرار امكانات لازم، مرز بين المللي خسروي آماده استقبال براي تردد زوار عتبات عاليات است.
عقیق: افشين رضايي، افزود: پايانه بين المللي خسروي و دستگاههاي اجرايي مستقر در اين مرز رسمي كه نزديكترين نقطه كشورمان به كربلاي معلي است آماده پذيرش براي تردد زوار است.
وي با بيان اينكه براي تردد زوار عتبات عاليات از مرز خسروي هيچ گونه مشكلي وجود ندارد اظهار داشت: تنها علت تردد نكردن زوار از اين معبر رسمي به كربلاي معلي مربوط به مسايل امنيتي آنسوي مرز است.
رضايي گفت: براي از سرگيري تردد زوار از اين مرز بايد طرف عراقي براي تامين امنيت جاني زائران تضمين لازم را بدهد تا مشكلي براي آنها پيش نيايد.
وي افزود: اميد است كه رايزني ها و پيگيري ها در آنسوي مرز نتيجه دهد و شاهد تردد دوباره زوار از مرز خسروي باشيم.
با پيگيريهاي مسئولان استان و نماينده مردم قصرشيرين در مجلس شوراي اسلامي با ابلاغ نامه اي از سوي وزارت كشور مبني بر بازگشايي مرز خسروي در 28 اسفند 93 به استانداري كرمانشاه اكنون اين مرز رسمي و بين المللي بازگشايي شده است.
مرز رسمي خسروي در هفدهم خرداد سال 92 به دنبال وقوع حادثه تروريستي بر سر مسير تردد زوار ايراني در آنسوي مرز كه به شهادت 14 نفر و مجروح شدن 44 زاير ايراني منجر شد مسدود شد.
شهرستان قصرشيرين داراي 14 واحد اقامتي شامل هتل و مهمانپذير درجه يك تا سه با 322 اتاق و يك هزار و200 تخت است كه بيشتر اين اماكن در اوايل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عاليات در مسير تردد خود به عراق، يك شب را در اين منطقه مرزي اقامت داشته باشد.
مرز خسروي نزديكترين نقطه از كشورمان به بغداد، كربلا، كاظمين و سامراست كه اين مرز رسمي تا بغداد پايتخت كشور عراق 190، نجف380، كربلا 300، كاظمين 203 و تا سامرا 326 كيلومتر فاصله دارد.
عمليات ساخت پايانه بين المللي مرز خسروي از سال 77 در نقطه صفر مرزي آغاز شد و اين مجموعه در سال 81 با 75 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه بيش از 186 كيلومتر مرز مشترك با عراق دارد و در امتداد اين مرزهاي طولاني دو مرز رسمي خسروي و پرويزخان قرار دارد كه اولي هم مرز با حوزه حكومت مركزي (بخش عربي) عراق و دومي هم مرز با اقليم كردستان عراق است.
مرز خسروي در20 كيلومتري شهر قصرشيرين واقع شده است.


منبع:ایرنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین