عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
پلارک از اختصاص شماره‌حساب ۱۰۴۰ برای کمک‌های نقدی خبر داد
پلارک گفت: طبق پیش‌بینی‌ها امسال ۲ میلیون ایرانی در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت می‌کنند.
عقیق: نشست خبری حسن پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات و رییس کمیته ساماندهی مشارکت های مردمی ستاد اربعین امروز چهارم آبان ماه 94 با حضور اصحاب رسانه در محل استانداری تهران برگزار شد.
 
پلارک با بیان اینکه سال گذشته با وجود برنامه ریزی های کمتر 2 میلیون زائر ایرانی در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کردند، گفت: طبق پیش بینی ها امسال بیش از 2 میلیون نفر در این راهپیمایی حاضر خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه از هشت ماه پیش ستاد اربعین و کمیته های دهگانه برای اعزام، انتقال و اسکان منظم و ساماندهی شده 2 میلیون زائر ایرانی تشکیل شد، افزود: کمیته مشارکت های مردمی جزو کمیته های اصلی است که در دو زمینه اعزام مردم به سرزمین کربلا و ارایه خدمات رسانی بهتر به آنها فعالیت می کنند.
 
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: امسال طبق تمهیدات به عمل آمده تمام زائران باید برای شرکت در اربعین در سامانه سما ثبت نام کنند. از تمام ایرانیان تقاضا داریم هرچه سریع تر در این سامانه ثبت نام کنند تا مراحل صدور ویزای آنها انجام گیرد.
 
وی با اشاره به مهمانی و خدمات رسانی خوب عراقی ها در سال گذشته خاطرنشان کرد: افراد، مساجد، هیئات و تشکل های مذهبی می توانند از طریق ستاد بازسازی عتبات عالیات و کمیته مشارکت های مردمی اربعین در ارایه خدمات رسانی بهتر به زائران شرکت کنند و تاکنون بیش از 80 تفاهم نامه با دستگاه ها، ارگان ها، هیئات و تشکل های مذهبی سراسر کشور منعقد شده است.
 
پلارک با بیان اینکه زمین، مکان و زیرساخت هایی مانند آب، برق، گاز و وسایل ترابری در اختیار این دستگاه ها، ارگان ها و تشکل ها قرار خواهیم داد، گفت: پیش بینی می کنیم امسال بتوانیم بیش از 500 هزار نفر را در نجف و کربلا و در مکان هایی مانند مساجد، هیئات و مدارس اسکان دهیم؛ این تعداد پنج برابر سال گذشته است.
 
وی افزود: امسال صحن حضرت زهرا (س) در حرم مطهر علوی و صحن عقیله بنی هاشم با مدیریت سپاه آماده خدمات رسانی به زائران است. همچنین بیش از 50 هزار نفر را در اردوگاهی در کربلا و همچنین پنج هزار نفر را در یکی از اماکن ورودی کربلا اسکان می دهیم.
 
رییس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین ادامه داد: هزار چشمه دوش برای استحمام به زائران در مناطق مختلف شهرهای نجف و کربلا تعبیه می شود.
 
وی با اشاره به آغاز تمهیدات و نقل و انتقالات گفت: انشاءالله امسال خدمات رسانی مناسبی با همکاری هلال احمر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران به 500 هزار زائر ایرانی خواهیم داشت.
 
وی با بیان اینکه برای 300 هزار نفر در 10 روز تعهد پخت غذایی توسط ارگان ها، سازمان ها و هیئات صورت گرفته است، افزود: این تعهد به ویژه بعد از جمع شدن موکب های عراقی در بعدازظهر اربعین انجام می گیرد.
 
پلارک با اشاره به تعهد سه هزار اتوبوس و تریلی لبه دار از سوی سازمان ها و ارگان ها به منظور حمل و نقل زائران ایرانی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران، پایانه های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و داوطلبان مردمی این تعهد را انجام خواهند داد. ضمنا با اعلام فراخوان به تمام اتوبوس داران متعهد با ارایه ویزا به خانواده های آنها شده ایم که تاکنون بیش از 200 راننده اتوبوس و ماشین های سنگی ثبت نام کرده اند.
 
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: اتوبوس و وسایل حمل و نقل به اندازه کافی از ایستگاه های مناطق شهری مردم را به مرزها و از آنجا با مناطق مشخص تر به عراق انتقال می دهند.
 
وی با بیان اینکه کمک های مردمی در دو بخش نقدی و غیرنقدی صورت می گیرد، گفت: مردم می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 1040 بانک ملی در سراسر کشور واریز نمایند که تمام واریزی ها صرفا برای اربعین خرج می شود. مردم می توانند کمک های غیر نقدی را به ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرهای مختلف کشور ارایه نمایند ضمن اینکه دریافت این کمک ها حداکثر تا 15 روز دیگر صورت می گیرد.
 
پلارک با اشاره به اضافه شدن گیت های خروجی و ورودی در مناطق مرزی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها امسال صرفا زائران دارای ویزا می توانند وارد کشور عراق شوند، بنابراین علاقه مندان به حضور در اربعین هرچه سریع تر ثبت نام کنند.
 
وی افزود: بعد از مراسم اربعین موکب های عراقی جمع می شوند، به همین دلیل برخی از هیئات و سازمان ها موظف به ارایه اسکان تغذیه از بعدازظهر اربعین هستند.
 
رییس کمیته ساماندهی مشارکت های مردمی ستاد اربعین با اشاره به رایگان بودن حمل و نقل زائران و برخی سوءاستفاده ها در سال گذشته گفت: ترابری سنگین سپاه مسئول نقل و انتقال زائران داخل عراق است و به همین خاطر بیش از 10 اکیپ در نقاط مختلف این کشور مستقر می کند. ضمن اینکه مسئول اصلی حمل و نقل در ایام اربعین سازمان پایانه های وزارت راه و شهرسازی است.
 
وی کمیته بهداشت و درمان با نظارت وزارت بهداشت و هلال احمر را مسئول اصلی بهداشت و درمان زائران بیان کرد و افزود: به همین منظور اکیپ هایی از نجف تا کربلا، بصره تا نجف و مهران تا نجف مستقر می شوند. ضمنا تاکنون 400 پزشک در قالب پزشکان بدون مرز و داوطلب برای ارایه خدمات ثبت نام کرده اند. همچنین 2 بیمارستان صحرایی در خاک عراق و 2 درمانگاه کوچک در شلمچه و مهران مستقر می شوند. 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین