عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۴۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
۱۱۵۸ نفر از بانوان تهرانی که مرامنامه کمپین زنان عاشورایی را به منظور حفظ حیا و حجاب در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان به احترام میزبانی مادر بزرگوارشان پذیرفته‌اند، به سبک یاران ایشان در شب عاشورا به قرائت سوره فجر می‌پردازند.
عقیق:از نخستین روز از ماه محرم تکیه آفتاب در حجاب مستقر در میدان امام حسین (ع) نسبت به ثبت نام از بانوان علاقه‌مند برای شرکت در کمپین زنان عاشورایی اقدام کرد. این بانوان پس از عضویت و قرائت مرامنامه کمپین با یکدیگر هم‌پیمان شدند سوره فجر را همزمان با شب عاشورا قرائت کنند.

ثواب قرائت سوره فجر که منتسب به سالار شهیدان است، به زنان عاشورایی، یاری‌دهنده مولایمان هدیه خواهد داد. در این شب 1158نفر از بانوان شرکت کننده در کمپین 7332بار سوره فجر را قرائت می‌کنند.

علاقه‌مندان برای اطلاع از فعالیت‌های تکیه حجاب در آفتاب می‌توانند به میدان امام حسین (ع) مراجعه کنند یا با تلفن 33302589 تماس بگیرند.

 

مفسرین بسیاری سوره مبارکه فجر را منتسب به امام حسین(ع) برشمرده‌اند. دلیل این انتساب علاوه بر مضمون سوره، روایتی است که در این زمینه وجود دارد. در حدیثی از امام صادق(ع) در باب ثواب قرائت سوره فجر آمده است: «إقرءوا سورة الفجر فی فرائضکم و نوافلکم فإنها سورة الحسین ابن علی علیهما السلام من قرئها کان مع الحسین علیه السلام یوم القیامة فی درجته من الجنة إن الله عزیز حکیم؛ سوره فجر را در نمازهای واجب و مستحب تان بخوانید، زیرا این سوره، سوره حسین‌بن علی(ع) است. هر کس این سوره را بخواند، روز قیامت با امام حسین و در درجه ایشان از بهشت خواهد بود. خدا شکست‌ناپذیر و حکیم است.

یکی دیگر از دلایل انتساب این سوره به امام حسین(ع) آیات پایانی این سوره است که می فرماید: «یا أَیتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ـ ارْجِعِی إِلَى رَبِّک رَاضِیةً مَّرْضِیةً ـ فَادْخُلِی فِی عِبَادِی ـ وَادْخُلِی جَنَّتِی»؛ تو ای روح آرام یافته به سوی پروردگارت باز گرد در حالی که هم تو از او خشنودی و هم او از تو خشنود و در سلک بندگانم و در بهشتم داخل شو.

شیخ عبدالله بحرانی پس از نقل روایت امام صادق(ع) در خصوص این سوره و اختصاص آن به امام حسین(ع) می‌نویسد: «یکی از حاضران پس از بیان امام صادق(ع) عرض کرد: چگونه این سوره، سوره امام حسین(ع) است؟ حضرت فرمود: این آیه درباره حسین بن علی ـ علیه‌السّلام ـ است؛ چرا که آن بزرگوار صاحب نفس مطمئنه بود و از خدا راضی بود و خدا نیز از او راضی بود، و یاران آن بزرگوار از خاندان محمد(ص) از خداوند راضی بودند و خداوند نیز از آن‌ها راضی بود، و این سوره فقط درباره حسین بن‌علی و شیعیان او و شیعیان آل محمد(ص) می‌باشد.»

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین