عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۴۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان از برگزاری تجمع بزرگ عزاداران، حسن آباد فین و یزد آباد در روز هشتم محرم الحرام در امامزاده هادی فین کاشان خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی،گفت: تجمع بزرگ عزاداران منطقه فین برای دومین سال پیاپی در روز هشتم محرم الحرام در امامزاده هادی(ع) فین کاشان برگزار می‌شود.
وی افزود: در این تجمع که عصر پنج شنبه از ساعت 15 در امامزاده هادی فین برگزار خواهد شد، 22 هیئت مذهبی از فین بزرگ وکوچک، حسن آباد و یزدآباد به عزاداری می پردازند. در این تجمع، مداحان اهل بیت (ع) در رثای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نوحه خوانی و مرثیه سرایی خواهند کرد.
حجت‌الاسلام حسینی، خاطر نشان کرد: این اجتماع برای نخستین بار در سال گذشته با پیشنهاد اداره تبلیغات اسلامی و موافقت هیئات مذهبی این منطقه و به منظور انسجام بیشتر هیئت های مذهبی، تعظیم شعائر الهی و نمایش شور و شعور عزاداران حسینی برنامه ریزی و اجرا شد و با توجه به عظمت اجتماع سال گذشته، هیئات مذهبی این منطقه آمادگی خود را برای ادامه این تجمع اعلام کردند.
وی تصریح کرد: مراسم یکپارچه و متمرکز توسط عزاداران حسینی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) که در بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشور باشکوه خاصی برگزار می‌شود، جلوه زیبایی از وحدت و همدلی و در عین حال ابراز ارادت جمعی به سرور و سالار شهیدان حضرت امام الحسین(ع) و یاران با وفایش است.
وی با اشاره به اینکه جای خالی این گونه عزاداری‌ها و مراسم در شهرستان کاشان احساس می‌شود خاطر نشان کرد: بر همین اساس اداره تبلیغات اسلامی کاشان  تلاش خود را برای برگزاری اجتماع یکپارچه عزاداران در مناسبت های مختلف به کار بسته و از سال 1391، تجمع بزرگ هیئات فاطمی(س) را در روز شهادت حضرت زهرا(س) پایه ریزی کرده است.
یادآور می‌شود؛ 650 هیئت مذهبی رسمی در شهرستان کاشان فعالیت می‌کند که 465 هیئت مذهبی دارای مجوز فعالیت از اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان می باشند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین