عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۳۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷
شرفخانی خبر داد:
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف با اشاره به برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: در قالب دو همایش سراسری«لبیک یا حسین» و «شیرخوارگان حسینی» با حضور بیش از ۵۰۰ هزار عزادار حسینی درامامزادگان برگزار شد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه سازمان اوقاف وظیفه اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش را دارد، گفت: براین اساس هرساله در ایام ماه های محرم و صفر طرح ملی و سراسری سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین(ع)، تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع)، تبیین عبرت ها و درس های عاشورا، تقویت باورهای دینی، ترویج معارف اهل بیت (ع) بخصوص امام حسین(ع)، تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم با بهره گیری از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیرامون قیام امام حسین (ع) برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: امسال طرح ملی «سوگواره بصیرت عاشورایی» در دهه اول ماه محرم در ۲۷۸۰ بقعه متبرکه و امامزاده در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه امسال برای دومین بار تجمع بزرگ عزاداران حسینی با شعار «لبیک یا حسین» در بیش از ۶۰۶ امامزاده کشور برگزار شد، افزود: این تجمع بزرگ با حضور ۵۴۱ هزار و ۹۰۰ عزادار حسینی در نخستین روز از ماه محرم و با شعار «لبیک یا حسین» در امامزادگان کشور برگزار شد.

شرفخانی با اشاره به اینکه همایش شیرخوارگان حسینی در روز جمعه ۲۴ مهرماه همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در ۳۹۴ امامزاده کشور برگزار شد، تصریح کرد: در این همایش بیش از ۵۸۵ هزار نفر از بانوان عزادار حسینی به یاد علی اصغر کودک شش ماهه دشت کربلا با سردست گرفتن کودکان خردسال خود به عزاداری پرداختند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: امروزسه شنبه ۲۸ مهرماه مصادف با ششم محرم همایش «احلی من العسل» با حضور نوجوانان عاشورایی در ۳۰۰ امامزاده کشور برگزار می شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین