عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
شرفخانی تشریح کرد:
معاون فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۳ هزار هیئت مذهبی را حمایت می‎کنیم گفت: این حمایت‎ها بر اساس شاخصه‌های قرآن‎محور بودن، سخنرانی محور بودن و حاشیه نداشتن هیئات عزاداری است.
عقیق:حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حمایت و کمک به هیئت‌های مذهبی از طریق نیات واقفین به چگونگی پرداخت این حمایت‎ها اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در مجموعه سازمان اوقاف در سال‌های گذشته این حمایت‌ها بوده و امثال آن وجود دارد؛ اما برای تمامی هیئت‌‌ها بر اساس اجرای نیات واقفین نمی‌توانیم کمک کنیم.

شرفخانی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها به هیچ وجه نمی‌توانیم کمک کنیم چرا که این شهرستان‌ها موقوفه عام برای عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) ندارند و موقوفه خاص نیز برای یک مکان خاص تخصیص دارد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در برخی از موقعیت‌ها اگر امکان کمک هم بوده شاخص‌هایی مشخص کردی،م افزود: یکی از این شاخصه‌ها این است که قرآن محور عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) و سخنرانی محور باشد و حاشیه نداشته باشد.

مداحی باید در شأن اهل بیت(ع) برگزار شود

شرفخانی با تاکید بر اینکه مسئله عزاداری بر اساس شاخصه‌هایی که علما و مراجع و مقام معظم رهبری اعلام کرده‌اند باید باشد، گفت: هیئت باید مداحی را بر اساس اصول و شیوه‌های شرعی و در حد اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار کنند.

هیئت‌هایی که خلأهای منطقه محروم را پر می‌کنند در دستور کار داریم

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیئت‌هایی که کمک دریافت می‎کنند باید بهره‎وری بیشتری نسبت به سایر هیئات داشته باشند، تصریح کرد: گاهی اوقات هیئت‌هایی هستند که بهره‌مندان محدودی دارند مانند هیئت‌های خانگی که ما اصلا در این حوزه وارد نمی‎شویم و کمکی هم نخواهیم داشت؛ لذا هیئت‌های که شاخصی که خلأهای یک منطقه محروم را پر می‌کنند در دستور کار خود قرار دادیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مناطق محرومی که نیاز به حمایت و مساعدت دارد در اولویت قرار داده‌ایم و آنها را نیز حمایت می‌کنیم تا بتوانیم مجالس باشکوه و عظیم را در این مناطق نیز برگزار کنیم.

بیش از 13 هزار هیئت را حمایت کردیم

شرفخانی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 13 هزار هیئت را حمایت کردیم و امسال هم قطعا این حمایت‌ها و مشارکت‌ها را بیش از این خواهیم داشت. این حمایت‌ها با شاخص‌هایی صورت می‎گیرد. لذا در بعضی از آنها کل مجلس را حمایت می‌کنیم و در برخی کمک‌ها به صورت بخشی، همچون اطعام خواهد بود.

حمایت به صورت هدفمند خواهد بود

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: کمک‎ها و حمایت سازمان اوقاف به صورت هدفمند خواهد بود و اطعامی که بدون برنامه عزاداری و سخنرانی باشد اتفاق نخواهد افتاد.

هیئت‌ها برای دریافت کمک‌ به سازمان اوقاف مراجعه‌ نکنند

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های عزاداری به هیچ عنوان به سازمان اوقاف برای دریافت این کمک‌ها مراجعه‌ نکنند، گفت: بسیاری از هیئت‌ها تاکنون مکاتبات خود را انجام داده‌اند که بخشی را خود سازمان اوقاف بصورت هدفمند شناسایی کرده است که در نهایت به صورت هدفمند در دستور کار خود قرار داده‌ است.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
0
0
سلام وعرض ادب اگر میشه به این سوال من جواب بدین ممنون میشم.
من و دوستانم هیئت زدیم و همه اعضای هیئت نو جوانهستند و درآمدی برای اداره هیئت بهخوبی نداریم بس اگر اوقاف کمک نمیکند ماباید بهچه اورگانی مراجعه کنیم????????? ممنون میشم اگر جواب بدین...
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین