عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
امام‌جمعه موقت اهواز:
امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر این‌که "هیهات منا الذله" شعار محوری اباعبدالله(ع) بود، گفت: بصیرت حسینی به معنای دارا بودن روحیه استکبارستیزی در همه ابعاد بوده و عزاداری ها نیز باید نمایانگر این روحیه باشند.
عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، در همایش سفیران نهضت حسینی، با تسلیت فرارسیدن ایام حزن و اندوه مسلمانان ماه محرم‌الحرام، اظهار داشت: ماه محرم یکی از ماه‌های حرام سال است که خداوند متعال، جنگ و خون‌ریزی را در آن حرام اعلام کرده، اما سپاه کفر که در ظاهر یدک‌کش نام اسلام بودند، این حرمت را شکسته و خون با عظمت آقا اباعبدالله الحسین(ع) را در این ماه به زمین ریخته و جهان هستی را تا ابد داغدار کرد.

وی ماه محرم را زمانی برای يادآوری دلاورمردي‌هاي ياران باوفای اباعبدالله الحسين(ع)، فداكاري‌هاي زينب كبري(س)، حضرت سجاد(ع) و  اسراي كاروان حسین‌ابن‌علی عنوان کرد و افزود: اين ماه، يادآور خطبه‌ها و شعارهاي آگاهی‌بخش سالار شهيدان، نطق آتشين حضرت زينب(س) و خطبه‌های جان سوز چهارمین امام شیعیان است که همه هیئات مذهبی باید با شور و شعور حسینی به برگزاری باشکوه آیین‌های عزاداری بپردازند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به بیان سخنانی پیرامون بصیرت حسینی و وظایف دسته‌جات عزاداری پرداخت و ابراز داشت: بصیرت حسینی به معنای دارا بودن روحیه استکبارستیزی در همه ابعاد بوده و عزاداری ها نیز باید نمایانگر این روحیه باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، با تأکید بر این‌که هیهات منا الذله شعار محوری اباعبدالله(ع) بود، تصریح کرد: این شعار باید آن‌چنان گسترش یابد که به شعار یکپارچه ملت‌های آزادی‌خواه جهان در مواجه با ظلم و جور جهانی قرار گیرد.

امام‌جمعه موقت اهواز، در پایان به وظایف طلاب و روحانیون در خصوص حضور در دسته‌جات عزاداری و هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت: بر هر طلبه و روحانی لازم است که در این ایام غم‌آلود، در مناطق تبلیغی حضور یافته و مردم را با فرهنگ و سبک زندگی عاشورایی آشنا سازند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین