عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت فرارسیدن موسم خونبار نهضت حسینی و ایام محرم با صدور اطلاعیه‌ای بر گرامیداشت ارزش‌های والای این ماه بزرگ و اهداف نهضت عظیم سیدالشهدا(ع) تأکید کرد.
عقیق:در این اطلاعیه آمده است:
«واقعه عاشورا یک رویداد یک‌روزه نیست، یک دانشگاه، یک مکتب و یک بینش است. در این دانشگاه بالاترین درس‌های ذلت‌گریزی، ستم‌ستیزی، حمایت از دین و امامت، وفاداری، شجاعت، شکیبایی، پایبندی به آداب و اصول اسلامی و مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگارش یافته و فضیلت‌های والای الهی و انسانی به نمایش گذاشته شده است. از سوی دیگر عاشورا مظلومانه‌ترین و جانگدازترین تراژدی تاریخ است. در این واقعه جانسوز، فضیلت‌ها را سر بریدند، عدالت و امامت را بر نیزه کردند و همه ارزش‌های والای الهی و انسانی را به مسلخ بردند.
با شلاق شقاوت، تن مظلوم عدالت را خستند. با نیزه نیرنگ و دنائت، پیکر مجروح حقیقت را دریدند و با شمشیر ستم، تجسم تقوا و راستی را در قربانگاه خونین کربلا، مظلومانه به خاک و خون کشیدند. عزاداری و گریستن بر مظلومیت‌های قهرمانان دشت نینوا در حقیقت گرامیداشت ارزش‌های والای این حرکت بزرگ و اهداف نهضت عظیم سیدالشهدا(ع) است. این مرثیه، مرثیه همه فضیلت‌های تاریخ، مرثیه همه مظلومیت‌های ناسروده، مظلومیت همه مظلومان گمنام و مظلومیت همه حقایق است. امسال در شرایطی به استقبال ماه محرّم می‌رویم که فضای ایران اسلامی آغشته به رایحه‌ی معطر شهیدان است، از این رو سازمان تبلیغات اسلامی با گرامیداشت مجدّد یاد و خاطره‌ی جانباختگان واقعه‌ی منا و با بزرگداشت نام شهید تازه‌ به‌ خون‌ خفته‌ی کشورمان سردار شهید حسین همدانی و با احترام به شهیدانی که این روزها در سرزمین پاک فلسطین به خاک می‌افتند، فرارسیدن ماه خونبار محرم‌الحرام را که یادآور رشادت‌ها و مظلومیت‌های خاندان پاک رسالت است به عموم ملت ایران و همه‌ی آزادگان و شیفتگان حق و فضیلت وعدالت در ایران اسلامی و سرتاسر جهان تسلیت می‌گوید.»


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین