عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
گزارشی از برنامه هیئت های عزاداری قم
حوزه/ شهر کریمه اهل بیت(ع) در آستانه فرا رسیدن محرم حسینی غرق عزا و ماتم شده است.
عقیق:شهر مقدس قم در آستانه فرا رسیدن ماه عزا و ماتم حسینی، یکپارچه سیاه پوش شده است و دلباختگان به مکتب اهل بیت(ع) به استقبال از ماه محرم و صفر رفته اند.
ویژه برنامه های دهه نخست محرم در مساجد، تکایا، حسینیه ها، بقاع متبرکه و امامزادگان تدارک دیده شده که از طریق بنر و پارچه نوشته ها به عموم مومنان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اطلاع رسانی می شود.
همچنین ایستگاه های صلواتی متعددی در مناطق مختلف شهر به مناسبت ایام عزاداری شهادت سالار شهیدان بنا شده است.
خیابان ها، محله ها و کوچه های شهر مقدس قم به مناسبت آغاز محرم به همت شهرداری قم و هیئات مذهبی سیاه پوش شده اند.
هیئت ‌های مختلف عزاداری با برپایی آیین ‌های سوگواری به عزاداری و تبیین فلسفه و اهداف قیام عاشورا خواهند پرداخت.

*حرم حضرت معصومه(س)
همزمان با آغاز ماه ماتم حسینی، پرچم گنبد مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر فراز گنبد مطهر حرم حضرت معصومه(س) به اهتزاز در خواهد آمد.
حرم کریمه اهلبیت(س) ویژه برنامه های متعددی را برای دهه نخست ماه محرم در قالب مجالس سخنرانی و عزاداری در دو نوبت صبح و عصر، برنامه زمزم معرفت، قرائت زیارت ناحیه مقدسه، محفل عزاداری ویژه نوجوانان، ویژه برنامه های شیر خواران حسینی، مقتل خوانی، مراسم ویژه زائران غیر ایرانی، سوگواره نوجوانان احلی من العسل و مراسم احیای شب عاشورا تدارک دیده است.
مجالس سخنرانی و عزاداری حرم مطهر حضرت معصومه(س) در نوبت صبح با سخنرانی آیت الله استادی در 5 روز نخست و حجت الاسلام والمسلمین رزاقی در 5 روز باقیمانده در دهه اول محرم از ساعت 10صبح در شبستان امام خمینی حرم مطهر برگزار می شود.
همچنین مجالس سخنرانی و عزاداری دردهه اول محرم هر شب با حضور نمازگزاران، زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) بعد از نماز مغرب وعشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی و مداحی حاج سید مهدی میرداماد، حاج عباس حیدزاده و حاج سید علی حسینی نژاد برگزار می شود.

*جمکران
برنامه‌های عزاداری شهادت امام حسین(ع) در مسجد مقدس جمکران از روز سه شنبه با ویژه برنامه سیاهپوشان آغاز و این مسجد شریف با حضور خادمان و مهدی یاوران عزاخانه سالار شهیدان شد.
امسال برنامه عزاداری «هیئت فاطمیون قم» همزمان با فرا رسیدن ماه عزای سید و سالار شهیدان در دهه اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی و مداحی حاج مهدی سلحشور و کربلایی محمد جواد احمدی از ساعت 19:30 در شبستان امام علی(ع) مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

*مسجد اعظم
در «مسجد اعظم» نیز به همت دفتر  مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، مجلس عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمين نظری منفرد و مداحی حاج رضا عاصی از شب اول محرم الحرام مصادف با چهارشنبه 22 مهرماه تا شام عاشورا مصادف با شنبه 2 آبان برگزار می شود.

*هیئت رزمندگان اسلام قم
ویژه برنامه عزاداری دهه نخست محرم «هیئت رزمندگان اسلام قم» نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با موضوع «تحلیل شعارهای عاشورا» و مداحی حاج سید مهدی میرداماد هرشب از ساعت 20 در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

*هیئت ثارالله
همچنین «هیئت ثارالله قم» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی و مداحی حاج عباس حیدرزاده، حاج محسن حلاج زاده و کربلایی محمد عباسیان از ساعت 20 شب اول محرم در مدرسه فیضیه به استقبال عزای حسینی می رود.

*هیئت خادم الرضا(ع)
همچنین برنامه سوگواری و عزاداری «هیئت خادم الرضا» از شب اول محرم تا شام عاشورای حسینی از ساعت 20:45 با قرائت قرآن توسط حمید شاکرنژاد در ورزشگاه حیدریان آغاز می شود و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ و مداحی یاسین شیخ زاده و حاج حسین سیب سرخی از دیگر برنامه های این مراسم خواهد بود.

*هیئت محبین اهلبیت(ع)
«هیئت محبین اهلبیت(ع)» نیز مراسم سوگواری شهادت سالار شهیدان را از اول محرم به مدت ده روز با سخنرانی حجت الاسلام احمد پـنــاهـیــان از ساعت 14 ظهر در مصلی قدس برگزار خواهد کرد.
خاطرنشان می شود در این گزارش به منتخبی از برنامه های عزاداری هیئات مذهبی در قم اشاره شد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین