عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: واقعه غدیر خم یک واقعیت تاریخی و عامل اتحاد و انسجام امت اسلام می باشد.
عقیق: ماموستا دکتر ملا مصطفی محمودی در نشست علمی « واقعه غدیر از نگاه اهل سنت» با اشاره به تاریخ پر فراز و نشیب اسلام و واقعه غدیر خم اظهارداشت: آنچه مسلم است و در منابع شیعه و سنی آمده، واقعه غدیر یک حادثه تاریخی و یک واقعیت انکار ناپذیر است که پیامبر (ص) در بین مکه و مدینه در آخرین حج خود دست امام علی(ع) را به عنوان ولی و وصی خود بالا برد و همگان با امام (ع) بیعت کردند.
امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: اهل سنت ولایت الهی و معنوی امام علی(ع) را قبول دارد بطوریکه فرمودند امام علی (ع) ولی شماست همانطور که من ولی و سرپرست شما هستم.
ماموستا محمودی تصریح کرد: اهل تسنن حقیقت ولایت حضرت علی (ع) را پذیرفته است بطوریکه در زمان خلفا نیز بسیاری از مسائل اخروی و دنیوی با ایشان مشورت می شد و حضرت آگاه به زمان خود بودند.
امام جمعه پيرانشهر حقيقت واقعه غدير خم را بيانگر اتحاد و همبستگی امت‌های اسلامی در زير لوای اصل مهم و اساسی نبوت و امامت دانست و گفت غدير مايه اتحاد است نه تفرقه و اختلاف.
دکتر محمودی اظهارداشت: در روز غدیر، اتمام نعمت و اكمال دين از سوی خداوند توسط آخرين پيامبر خدا حضرت محمد مصطفی(ص) صورت گرفت.
وی ادامه داد: خاتم پيامبران در اين روز كه نقطه عطفی در تاريخ اسلام محسوب می‌شود، حضرت علی(ع) را به‌عنوان جانشين خود برای احيای دين الهی به مردم معرفی كرد.
امام جمعه  اهل سنت پيرانشهر افزود: در روز غدير با اتمام رسالت پيامبر بزرگوار اسلام(ص) لطف خداوند شامل حال بندگان شده است و وظيفه مسلمانان در جهان امروز وحدت و همبستگی و دفاع از حقوق مظلومان و ايستادگی در مقابل ظلم و جور است. عيد غدير خم و ايام دهه ولايت و امامت بهترين فرصت است كه جايگاه والای رهبری و ولايت در جامعه تبيين شود.
وی با تاکید مجدد بر این که  غدير مايه اتحاد است نه تفرقه و اختلاف، گفت: در اين روز پيامبر(ص) همه مسلمانان را دور خود جمع كرد و حضرت علی(ع) را به‌عنوان جانشين خود معرفی كرد، بايد توجه كنيم كه مخاطب ايشان تمام مسلمانان بود كه ما اين امر را سبب دوستی بين شيعه و سنی می‌دانيم.
ماموستا محمودی تصریح کرد: ولايت حضرت اميرالمؤمنين(ع) باب الله است و هيچ روزی به عظمت اين روز وجود ندارد برای همين با وجودی كه روز مبعث بزرگ‌ترين روز است ولی اگر غدير و ولايت نبود، همان بعثت هم ابتر می‌ماند.
در ادامه این نشست علمی که جمعی از طلاب و فضلای تاریخ پژوه حضور داشتند، سوالاتی را پیرامون مساله غدیر، ولایت، امامت و خلافت حضرت علی(ع) مطرح کردند که ماموستا دکتر مصطفی محمودی به آنها پاسخ داد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین