عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
رئیس سازمان دارالقرآن کشور:
قره شیخلو گفت: مرحوم حاجی حسنی با كسب رتبه اول در مسابقات قرآنی نه تنها آبروی قرآنی ایران را احیا كرد، بلكه آبروی قرآنی شیعیان جهان را زنده نمود.
عقیق:مهدی قره شیخ لو، رئیس سازمان دارالقرآن کریم در مراسم یادبود «محسن حاجی حسنی كارگر»؛ قاری بین المللی قرآن كریم كه در دارالقرآن كریم حرم مطهر رضوی با حضور خانواده این قاری و موذن برگزار شد، گفت: محسن حاجی حسنی با وجود سن و سال كم، فهم و دریافتش از قرآن بسیار بالا بود و در واقع می توان او را سرباز و عامل به قرآن خواند.

وی با بیان روایتی از امام صادق(ع)كه می فرمایند «هر جوانی كه قرآن بخواند و مومن باشد، قرآن با خون و گوشت او آمیخته می شود» افزود: محسن حاجی حسنی و 4 عزیز قرآنی كه در این حادثه جان خود را ازدست دادند، شاهدان و گواهان عینی این روایت هستند.

رئیس سازمان دارالقرآن كریم كشور گفت: این قاری از سنین كودكی علاقه بسیاری به قرآن داشته است و با تلاش‌های خانواده قرآنی خویش توانست پس از حدود 10 سال رتبه اول مسابقات بین المللی را برای ایران كسب كند.

مهدی قره شیخ لو افزود: كسب رتبه اول در مسابقات قرآنی نه تنها آبروی قرآنی ایران را احیا كرد، بلكه آبروی قرآنی شیعیان جهان را زنده نمود.

وی با اشاره به اینكه ما همیشه قدردان این عزیزان هستیم، تصریح كرد: جامعه قرآنی كشور در مظلومیت كامل برای حفظ آبروی قرآنی كشور تلاش می كند و ما سعی داریم این جوانان كه امیدهای قرآنی این كشور هستند را بیش از گذشته تكریم کنیم.

لازم به یادآوری است؛ در این مراسم علاوه بر پخش قرائت قرآن مرحوم «محسن حاجی حسنی كارگر» در حرم مطهر رضوی، قاریان جواد کاشفی، علیرضا اسحاقی و جواد سلیمانی به قرائت قرآن پرداختند.
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین