عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مکتب غدیر مکتب مقاومت و ایستادگی در برابر نفاق، شرک و کفر است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی در مراسم جشن عید غدیر که با حضور اعضای هیاتهای مذهبی استان در مصلای الغدیر خرم آباد، برگزار شد، اظهارداشت: واقعه غدیر تعیین کننده سرنوشت اسلام و مسلمانان بوده است و حضرت محمد مصطفی(ص) در روز غدیر در دل دین اسلام مکتب حیات بخشی را بوجود آورد که این مکتب تضمین کننده سعادت بشر است.
وی با بیان اینکه مکتب غدیر مرکز تحقق بخش هدف افرینش انسان است بیان داشت:فلسفه ی آفرینش انسان در غدیر تحقق پیدا کرد و فلسفه غدیر خدمت به انسان در روی زمین بوده است.
امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) در غدیر خلافت را بر لباس و تن امیرالمومنین (ع) رسمیت بخشید ابراز داشت:غدیر تضمین کننده رسالت الهی و نوید بخش کمال و سعادت انسان بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی خاطر نشان کرد:پیامبر اکرم(ص) در غدیر عقد اخوت را جاری کرد و به عبارتی یکی از سنت های مورد تکریم غدیر جاری شدن عقد اخوت و برادری بود.
وی با اشاره به اینکه غدیر مکتب مقاومت و ایستادگی در برابر نفاق،شرک و کفر است تصریح کرد:غدیر روز  نا امیدی کافران ،منافقان و مشرکان و زنده کننده وجود انسان است.

جنایت اخیر آل سعود نتیجه کنار گذاشتن غدیر است
نماینده ولی فقیه در استان لرستان اظهار داشت: اگر امروز دامن حاکمان دولت آل سعود به خون هزاران حاجی پاک و در حال احرام آلوده است بخاطر کنار گذاشتن غدیر بوده است
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تاکید کرد:حج بدون غدیر و حج بدون امامت و ولایت نتیجه اش بی کفایتی،بی تدبیری و جهالت و تهجر ال سعود است.
وی با بیان اینکه سکوت حاکمان کشورهای اسلامی نسبت به فاجعه اخیر منا گواه بر عدم درک  غدیر است یادآور شد:اگر حاکمان کشورهای  اسلامی واقعه غدیر را خوب درک می کردند شاهد این همه فجایع انسانی مستکبران در دنیا نبودیم.

پیام غدیر را به دنیا معرفی کنیم
نماینده ولی فقیه در استان لرستان، با تاکید بر اینکه امروز باید شیعیان با شناخت غدیر پیام ولایت را به تمام دنیا برسانند گفت: امروز وظیفه داریم معرفت و محبت اهل بیت(ع) را با حب علی(ع) به گوش جهانیان برسانیم و پیام و پرچم غدیر و ولایت را در جهان به اهتزار درآوریم.
در پایان این جلسه، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان نیز با اشاره به اینکه غدیر عید اکمال دین و روشن شدن تکلیف دین اسلام بوده است افزود:اساسی ترین وظایف شیعیان درک غدیر و رساندن پیام این واقعه در ابعاد مختلف به تمام دنیاست.
حجت الاسلام مهدوی امین تصریح کرد:علاوه بر برگزاری جشن های دهه ولایت در نقاط مختلف استان مراسم ویژه جشن عید غدیر نیز روز جمعه ساعت ۱۰صبح با شرکت مردم مومن و ولایی در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار می شود.



منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین