عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
آیت‌الله موسوی جزایری:
یکی از اقداماتی که باید به آن همت گماشت، خطبه‌خوانی غدیر است؛ چراکه خطبه پیامبر اکرم(ص) در این روز دارای مفاهیم بسیار ارزشمندی برای جامعه اسلامی است.
عقیق: آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در آیین تلبس طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، پیروی مردم ایران از اهل‌بیت(ع) را بزرگ‌ترین افتخار آنان دانست و اظهار داشت: خوشبختانه مردم ایران همواره جزء برترین امت‌هایی بوده‌اند که حامی و پیرو راستین ائمه اطهار(ع) بوده‌ و امروز نیز مطیع اوامر جانشین آخرین پیشوای شیعیان یعنی حضرت مهدی آل محمد(ص) هستند.

امام‌جمعه اهواز، با اشاره به قرار گرفتن در دهه امامت و ولایت و روز معرفی امام علی(ع) به‌عنوان جانشین پیامبر(ص)، ابراز داشت: در روز غدیر خم و پس ‌ازآن که امام علی(ع) به ولایت مسلمین منصوب شد، همه افراد یکپارچه با آن حضرت بیعت کردند، اما متأسفانه گذر زمان ماجراهای تلخی را برای جامعه اسلامی به وجود آورد و نتیجه آن نیز کربلا و آغاز دشمنی‌های معاندان با اسلام شد.

وی بر ضرورت تبیین واقعه غدیر تأکید و خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که باید به آن همت گماشت، خطبه‌خوانی غدیر است؛ چراکه خطبه پیامبر اکرم(ص) در این روز دارای مفاهیم بسیار ارزشمندی برای جامعه اسلامی است.

آیت‌الله موسوی جزایری در ادامه، با اشاره به تلبس 6 تن از طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای، خطاب به آنان گفت: به‌یقین سربازی امام زمان(عج) بالاترین افتخار روحانیت است و شما که عمامه پیامبر(ص) را بر سر می‌گذارید باید دِین آن را هم به‌خوبی ادا کنید.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، حوزه‌های علمیه را اردوگاه‌های امام زمان(عج) خواند و تصریح کرد: کسانی که به کسوت روحانیت نائل می‌شوند، در حقیقت یاران امام زمان(عج) بوده و باید به این مقام در عمل افتخار کنند و عمل آن نیز تبلیغ معارف تشیع و اسلام ناب و اصیل محمدی است.

وی، در پایان، ضمن قدردانی از مجموعه آموزشی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای، اظهار داشت: با توجه به اساتید مجرب و طلاب باتقوا و فاضل این مدرسه، آینده آن بسیار روشن است و ان شاءالله در آینده تعداد زیادی از این طلاب به درجه اجتهاد برسند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین