عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۲۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق عنوان كرد:
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق، در گردهمايي بزرگ عرفان عرفه گفت: رمز و راز حقيقي حج را بايد در كربلاي حسيني و ميدان نبرد امام حسين عليه السلام با لشگر يزيد و چگونگي جنگيدن و به شهادت رسيدن آن حضرت جستجو كرد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در گردهمايي بزرگ عرفان عرفه گفت: عرفات و كربلاي حسيني در روز عرفه، ضيافتخانه الهي است؛ عرفات ضيافتخانه عمومي مسلمانان و كربلا ضيافتخانه ولايت مداران است.
وي با بيان اينكه در عرفات از ظهر تا غروب حجاج وقوف مي نمايند و معرفت پيدا كرده و سپس به مشعر مي روند و در آنجا نيايش نموده و خود را آماده نبرد با شيطان مي كنند، گفت: حجاج خانه خدا در مشعر عارفي مسلح و دشمن شناس شده و براي پيكار با دشمن درون و بيرون عازم رمي جمرات مي شوند كه نمادي از دشمن ستيزي است.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني افزود: زايرين در روز عيد قربان، با كمال اخلاص، قرباني كه نماد ايثار و فداكاري و از مال و ثروت گذشتن است، انجام مي دهند.
وي افزود: امام حسين عليه السلام در دعاي عرفه به خداشناسي و انسان شناسي پرداخته و اوج معرفت و شعور را تبيين نموده و در كربلا در يك روز اوج معرفت و شعور الهي را متجلي ساخت.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با استناد به حديثي از امام صادق عليه السلام كه خداوند در روز عرفه قبل از عنايت و آمرزش و برآورده كردن حوائج زوار خودش به زوار امام حسين عنايت مي كند، گفت: رمز اين موضوع اين است كه زائر امام حسين عليه السلام از روح و سرّ حج كه ولايت مداري است برخوردار است و عمل بدون ولايت هرچند صحيح است ولي مقبول نيست.
وي در پايان با اشاره به رمز و راز حج و روايات وارده در اين مورد گفت: رمز و راز حقيقي حج را بايد در كربلاي حسيني و ميدان نبرد امام حسين عليه السلام با لشگر يزيد و چگونگي جنگيدن و به شهادت رسيدن آن حضرت جستجو كرد.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني با استناد به حديثي از امام صادق عليه السلام گفت: هر كس امام حسين عليه السلام را در روز عرفه زيارت كند ثواب يك ميليون حج و يك ميليون عمره مستحبي به آن داده مي شود.
وي افزود: بنا بر حديثي از امام باقر عليه السلام در وسائل الشيعه روز عرفه روز خواندن و خواستن است و امام حسين عليه السلام در دعاي عرفه به ما مي آموزد كه چگونه خدا را بخواهيم و چه چيز بخواهيم.
مسوول بعثه مقام معظم رهبري در عراق افزود: امام حسين عليه السلام در كربلا و روز عاشورا رمي جمره و قرباني كردن با اخلاص را عملاً نشان داد و با اصحاب اندك با كفر و شرك و نفاق جنگيد و تمام اصحاب و ياران امام به شهادت رسيدند.
وي ادامه داد: امام حسين عليه اسلام در لحظه آخر فرمود، خدايا من به قضاي تو راضي و تسليم امر تو هستم و بر مقام رضا و تسليم عملاً پافشاري كرد.
حجت الاسلام و المسلمين نجفي روحاني افزود: عرفه روزي است كه خداوند به ملائك آسمان مباهات مي كند كه چنين بندگاني در روي زمين وجود دارند كه با اخلاص كامل به راز و نياز مي پردازند.
وي مشكل مسلمانان را فاصله با انديشه هاي حسيني و دوري از ولايت برشمرد و خاطر نشان كرد: ملت هاي تحت سلطه استكبار براي نجات خود راهي به جز الگوپذيري از عاشوراي حسيني ندارند.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین