عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۱۵۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
«چادرهاي رنگارنگ به سر مي‌كنند و در صحن امام رضا (ع) عكس دسته‌جمعي مي‌اندازند، براي‌شان تنوع لباس است و جالب مي‌آيد. آن را دوست دارند و از پوشيدن آن استقبال مي‌كنند.»
عقیق:، «چادرهاي رنگارنگ به سر مي‌كنند و در صحن امام رضا (ع) عكس دسته‌جمعي مي‌اندازند، براي‌شان تنوع لباس است و جالب مي‌آيد. آن را دوست دارند و از پوشيدن آن استقبال مي‌كنند.»

در داخل هواپيما مهماندارهاي آلماني هم حجاب دارند، روسري‌هاي سفيد با روپوش‌هاي آبي روشن، چهار روز سفر هوايي در ايران را با اين لباس‌ها سر كرده‌اند، براي‌شان حكم يونيفورم دارد و آزاردهنده نيست.»

34 آلماني سفرشان را با هواپيماي مخصوص گردشگري از گرجستان آغاز كردند و بعد از ديدن تاجيكستان و ازبكستان به ايران رسيدند، توقف نخست در مشهد و تنها مكان مورد بازديد در اين شهر هم حرم امام‌رضا (ع) بود.

عباس پيرمراديان، راهنماي اين گردشگران آلماني در اين‌باره به خبرنگار گردشگري ايسنا مي‌گويد: حياط، كاشي‌كاري‌ها، معماري و بزرگي حرم امام رضا (ع)، آن‌چنان به نظر اين گردشگران قابل توجه بود كه به يقين رسيدند امام رضا (ع) براي ايراني‌ها خيلي مهم است.

او اضافه مي‌كند: تردد دائم و زياد مردم در حرم، آن همه شلوغي و حضور مسلماناني از ديگر كشورها اين گردشگران را متعجب كرده بود.
مقصد بعدي اين گروه در ايران اصفهان بود، راهنماي آلماني‌زبان آن‌ها مي‌گويد: دو روز در اصفهان، يعني اهميت اين شهر براي گردشگران خارجي. آن‌ها تمام آثار تاريخي اين شهر را ديدند و از تجمع اين همه زيبايي و هنر در يك شهر ابراز حيرت كردند.
آن‌ها مثل تمام گردشگران ديگر تحت تاثير برخورد و مهمان‌نوازي ايراني‌ها قرار گرفتند و از غذاهاي ايراني رضايت كامل را ابراز كردند.
پيرمراديان ادامه مي‌دهد: به دليل تنوع غذايي كه يك راهنما مي‌تواند در تور تامين كند، تاكنون گردشگري را نديده‌ام كه از خوردن غذاي ايراني اعلام نارضايتي كرده باشد. من در اين سفر كوتاه سعي كردم برنامه‌ي غذايي متنوعي را براي آن‌ها داشته باشم.
وي در ادامه به بازديد اين 34 نفر از شهر شيراز مي‌پردازد و مي‌گويد: با آن‌كه كل سفر آن‌ها در شيراز به تماشاي تخت جمشيد و باغ دلگشا خلاصه شد، ‌اما همين هم براي‌شان جالب بود. حتي تعدادي از آن‌ها كه به كمك عصا حركت مي‌كردند سعي كردند اين بخش از سفر را از دست ندهند.
او يادآور مي‌شود: گردشگران خارجي ‌كه به ايران سفر مي‌كنند، مطالعات زيادي درباره‌ي تخت جمشيد دارند و معمولا وقتي به ديدار آن مي‌ِروند ظاهرا خاطرات‌شان را زنده مي‌كنند.
اين گروه كه چهارشنبه شب گذشته (25 شهريور) ايران را به مقصد ارمنستان ترك كرد، طبق آن‌چه راهنما روايت مي‌كند، از سفر كوتاه‌مدت خود به ايران نارضايتي نداشتند. او مي‌گويد: فقط ترافيك سنگيني كه باعث شد وسيله‌ي نقليه آن‌ها با تاخير برسد و يا ناهماهنگي كوچكي كه براي اقامت در يكي از هتل‌ها پيش آمد، برخي از آن‌ها را كمي شاكي كرده بود. البته آن‌ها گردشگران پولداري بودند كه به ازاي هزينه‌هايي كه پرداختند توقعاتي داشتند. در هر حال ترافيك از اختيار ما خارج است، براي همين تمام سعي به كار گرفته شد تا آن‌ها ناراضي ايران را ترك نكنند كه اين اتفاق هم افتاد.
ورود نخستين هواپيماي اختصاصي گردشگري به ايران نتيجه‌ي سفر تحقيقاتي راهنماي اين گروه آلماني در سال گذشته به كشورمان بوده است. پيرمراديان توضيح مي‌دهد: راهنماي اين گروه آلماني كه شخصي كاملا شناخته شده در عرصه گردشگري است، سال گذشته يك سفر تحقيقاتي به ايران داشت و اين تور هوايي را ترتيب داد. او در پايان اين سفر نيز اعلام كرد؛ تصميم دارد سال آينده همين برنامه را با گروه ديگري اجرا كند.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین