عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
مراسم هفتگی هیئت الرضا(ع) برگزار شد
خدا جزای خیر می دهد به کسی که بین دو شخص را آشتی دهد. این اهمیت قهر نبودن دو مومن را نشان می دهد.

گزارش تصویری



عقیق: مراسم هفتگی هیئت الرضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام روزمه و مداحی حاج عبدالرضا هلالی و حاج ابراهیم رحیمی در حسینیه موسی بن جعفر(ع) برگزار شد.

  • گزیده ای از سخنان حجت الاسلام روزمه را بخوانید:

 -          سه موضوعی  را که خداوند به حضرت یحیی فرمود  باید به شدت مورد مراقبت قرار بدهیم. آبروی کسی را نباید بریزیم. این حرام الهی ست. حتی حقی برای بردن آبروی گناهکار هم نداریم. چه حقی داریم کلیپ در گوشی ها از اشخاص می بینیم و منتظریم ببینیم آبروی چه کسی قرار است در این فیلم ها برود. مطلب بعدی تحقیر و زخم زبان است. نباید به کسی با زبانمان آسیب بزنیم. در زیارت نامه می خوانیم خداوند لعنت کند کسی که شما را با دست و زبان کشت. بد دهانی از مهم ترین آسیب های بچه هیئتی ها و متدینین است. مطلب آخر هم دوری از عصبانیت است. چقدر قتل اتفاق افتاده به ناخواست به خاطر خشمی که باید کنترل می شد اما نشد. بین دو دوست، زن و شوهر و دو غریبه که نتوانستند جلوی خشم و غضب خود را بگیرند منجر به کشته شدن یک طرف شده است. به خاطر فحاشی یا هر دلیل دیگری.

-          دو ایراد دیگری که به عموم ما وارد است یکی اختلاف و قهر بین دو مومن است و دیگری حسادت. چقدر بد است که بین دو برادر یا دو دوست، دو مؤمن، قهر و دوری است. خدا جزای خیر می دهد به کسی که بین دو شخص را آشتی دهد. این اهمیت قهر نبودن دو مومن را نشان می دهد. ایراد بعدی هم حسادت است. به فرض، شخص کوچکتری به جایگاه بالاتری رسیده. متاسفانه توسط بزرگترها شروع به تخریب می شود. کسی به سواد یا وضع مادی بالاتر می رسد، سیل فحاشی و تهمت هاست که نثار آن شخص می شود. البته این حسد با غبطه خوردن فرق دارد. گاهی انسان به نماز شب یا دینداری شخص متدینی غبطه می خورد. غبطه خوردن خوب است اما حسادت، ایمان را آب می کند همانطوری نمک در آب حل می شود.

-          حسود چند نشانه دارد. در پشت سر مدام در حال غر زدن و عیب حویی ست. در مقابل و در حضور شخص، درحال تملق و چاپلوسی ست. در مصیبت هایی که به شخص مورد حسد می رسد، شخص حسود مدام شماتت می کند. ملامت می کند. چون نتوانسته مانند دیگری خودروی گرانقیمت بخرد، وفتی آن شخص تصادف می کند، حسود، شروع به شماتت می کند که این به خاطر مثلا حرام خوری های او بوده و غیره.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین