عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان رضوی عنوان کرد:
حجت الاسلام و المسلمین «سید جلال حسینی» در نشستی که به منظور آسان سازی حضور هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر برگزار شد، گفت: هیئت‌های مذهبی نقش بی بدیلی در اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی دارند.
عقیق:معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در نشست مشترکی که با حضور معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی به منظور آسان سازی حضور هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر برگزار شد، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز مکتب تشیع، برپایی مراسم عزاداری در مصائب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت سید الشهداء(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین «سید جلال حسینی» بیان کرد: این عزاداری‌ها نقش به سزایی در تداوم و استمرار نهضت حسینی(ع) تا به امروز داشته و منجر به رسیدن پیام سالار شهیدان مبنی بر ظلم ستیزی، رادمردی و آزادگی به گوش جهانیان شده است.

وی زنده نگه داشتن مکتب بزرگ اسلام را متأثر از برپایی عزاداری‌های حسینی ذکر کرد و افزود: به واسطه عزاداری برای امام حسین(ع) شور و احساس خاصی در دل مؤمنین پدید می‌آید که این شور و احساس دل‌ها را متوجه خدا و بیزاری از طاغوت می‌کند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در لایه‌های جامعه ریشه کرده و با اعتقادات و باورهای مردم در آمیخته‌اند، عنوان کرد: آماده همکاری با هیئت‌های مذهبی هستیم و تلاش داریم تا به بهترین شکل ممکن شرایط را برای هیئت‌های مذهبی فراهم کنیم.

حجت الاسلام حسینی شفافیت در سیاست‌ها و رویکردها، اختصاص مکان ثابت برای عزاداران، آسان سازی حضور هیئت‌های مذهبی به حرم مطهر رضوی، پذیرایی از عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) و توجه به زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی در ایام شهادت را از رویکردهای جدید آستان قدس رضوی برشمرد.

همچنین، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در سخنانی با بیان اینکه آستان قدس رضوی به عنوان مجموعه ای فرهنگی مذهبی، همواره ترویج سیره و سنت اهل بیت(ع) را سرلوحه فعالیت‌ها و برنامه‌های خود قرار داده است، بیان کرد: تلاش می‌شود تا در مناسبت‌های خاص، بهترین خدمات را به زائران و مجاوران این بارگاه منور ارائه دهیم.

«سیدخلیل منبتی» با بیان اینکه تعامل بین زائران و خادمان بارگاه منور رضوی می‌تواند فضایی توأم با آرامش و امنیت را به ارمغان آورد، افزود: با حضور خادمان بارگاه منور رضوی در هیئت‌های مذهبی و اجرای موقوفات مربوط به عزاداری سید الشهداء در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع)، آماده برگزاری هر چه باشکوه‌تر عزاداری حسینی در حرم مطهر رضوی هستیم.


منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین