عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۱۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
امیرنیا در نشست خبری:
مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان و توجه ویژه به استان‌ها، از برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در 8 استان کشور خبر داد.
عقیق:اصغر امیرنیا مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد در نشست خبری هفته‌های قرآن و عترت با بیان اینکه ما پیش‌بینی برگزاری 49 نمایشگاه در ماه مبارک رمضان را داشتیم، اظهار داشت: به دلیل اعتبارات محدود، معاونت قرآن و عترت 49 نمایشگاه قرآنی در استان‌ها را تدارک دید، اما با مشارکت سایر دستگاه‌ها و با بهره‌مندی از منابع استانی، تعداد این نمایشگاه‌ها به 186 نمایشگاه ارتقاء یافت.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 500 هزار نفر در سطح استانها از نمایشگاه‌های قرآن ماه مبارک رمضان بازدید کردند، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه‌ها 355 ناشر و یکهزار و 362 هنرمند به ارائه آثار خود پرداختند، علاوه براین، محافل قرآنی مختلفی برگزار شد که 354 هزار و 600 نفر در این محافل شرکت کردند. 

برپایی برنامه‌های مختلف قرآنی در ماه مبارک رمضان

امیرنیا با بیان اینکه 319 نشست علمی و فرهنگی با موضوع قرآن با حضور 228 سخنران در نمایشگاه‌های قرآن استان‌ها در ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: 32 هزار نفر از این نشست‌ها استفاده کردند، همچنین یک‌هزار و 284 جلسه تدبر و تفسیر قرآن کریم توسط 297 نفر از فعالان این حوزه برگزار شد که 256 هزار و 800 نفر در این جلسات حضور یافتند.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد به برگزاری تئاترهای خیابانی اشاره کرد و افزود: 734 اجرای خیابانی در ماه مبارک رمضان برگزار شد که 37 هزار نفر از این تئاترها دیدن کردند، علاوه بر این، در استان‌ها شب‌های شعر و خاطره برگزار شد که در 339 محفل، 951 شاعر استانی حضور داشتند که این نشست‌ها نیز مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت به طوری که براساس آمار 34 هزار نفر در این محافل حضور داشتند.

امیرنیا با بیان اینکه 694 اکران فیلم‌های کوتاه با مضامین قرآن و عترت برگزار شد، خاطرنشان کرد: 11 فیلم دینی از بنیاد فارابی گرفته و در بین استانها تکثیر کردیم که حدود 14 هزار نفر از این فیلم‌ها استفاده کردند.

وی با اشاره به برگزاری 439 مسابقه قرآن و نهج‌البلاغه افزود: در این مسابقه یکهزار و 139 نفر شرکت کردند، همچنین در ماه مبارک رمضان در استان‌های مختلف فعالان قرآنی شناسایی و 471 نفر از آنها مورد تجلیل قرار گرفتند.

اهداف برگزاری هفته‌های قران و عترت استان‌ها

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت ارشاد هدف از برگزاری هفته‌های قرآن و عترت استان‌ها را ایجاد جریان قرآنی در کشور عنوان کرد و گفت: قصد داریم هفته‌های قرآن و عترت را در 8 استان کرمانشاه، فارس، اردبیل، سیستان و بلوچستان، مازندران، ایلام، کردستان و کرمان جنوب برگزار کنیم تا از این طریق علاوه بر کشف استعدادی بالقوه و تقویت استعدادهای بالفعل، از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان‌های مختلف بهره ببریم.

امیرنیا بهره‌مندی از امکانات و اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای ترویج آموزه‌های قرآنی را از دیگر اهداف برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در استان‌ها برشمرد و افزود: ارائه توانمندی‌های قرآنی هنرمندان، فعالان و اندیشمندان به منظور توسعه فعالیت‌های قرآنی در جامعه نیازمند برنامه‌ریزی و هدایت آنهاست که امیدواریم با برگزاری هفته‌های قرآن و عترت استان‌ها گامی به سوی تحقق آن برداریم.

محور هفته‌های قرآن و عترت ارشاد در استان‌ها/ استان‌های مجری این هفته‌ها

وی در ادامه به محور هفته‌های قرآن و عترت استان‌ها اشاره کرد و گفت: در این هفته‌ها به موضوعاتی همچون «شعر و ادبیات قرآنی»، «مسابقات نغمات، آوا، تواشیح و سرود»، «صنایع دستی»، «هنرهای تجسمی (عکس، خوشنویسی، گرافیک)»، «فیلم کوتاه، مستند و فیلمنامه‌نویسی»، «مسابقه قرائت و حفظ قرآن»، «نشست‌ها و کارگاه‌های علمی قرآنی»، «پایان‌نامه، فضای سایبری، نشریات و رونمایی کتاب»، «تجلیل از فعالان قرآنی»، «نصب المان‌های قرآنی در سطح شهرها»، «یادواره شهدای قرآن و عترت»، «مسابقات پیامکی»، «زنگ انشای قرآن و عترت» و «محافل انس با قرآن» پرداخته می‌شود.

امیرنیا درباره دلیل انتخاب 8 استان برای برگزاری هفته‌های قرآن و عترت خاطرنشان کرد: بیشتر این استان‌ها در مناطق محروم قرار دارند و امیدواریم با اعتباری که درنظر گرفته شده است بتوانیم فرهنگ قرآنی را در این استان‌ها نهادینه سازیم. علاوه بر این، جشنواره آیات هم در 12 استان دیگر برگزار خواهد شد که برای عدم تداخل فعالیت‌ها، این تقسیم‌بندی صورت گرفته است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین