عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹
معاون پژوهش حوزه کرمانشاه گفت : امام رضا (ع) در زمان خود دارای فضل و دانشی جهانی بودند که مورد قبول تمام مکتب های آن زمان بود.

عقیق:حجت الاسلام برهان قلعه بالایی، در کرمانشاه با تبریک سالروز میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت اظهار داشت: این امام همام در عهد و دوره خویش مورد قبول تمام مکتبهای آن زمان و دارای فضلی عظیم و علم و دانشی جهانی بودند.

وی، با اشاره به اینکه عصر امام رضا (ع) عصر شکوفایی علمی جامعه جهانی بود تصریح کرد : در آن دوره مسلمانان نیز در اوج مدارج علمی بودند و پیشرفت های قابل توجهی داشتند که در این میان علم ایشان سر آمد همه آنها بود.

وی گفت : در آن زمان کتاب های زیادی از بزرگان و فلاسفه یونانی و ایرانی به زبان عربی ترجمه شده بود و با اینکه نهضت ترجمه شکل گرفته بود نیازها و عطشهای علمی زیادی در جامعه وجود داشت که باید از یک منبع علمی الهی که مصون از خطا و اشتباه باشد سیراب می شد.

حجت الاسلام قلعه بالایی عنوان کرد:برای رفع عطش های علمی آن دوره همه توجهات ، نگاه ها و نظرات به سمت شخص امام رضا(ع) و شاگردان ایشان و مکتب تشیع خیره شد که بتواند پاسخگوی تمامی نیازها و شبهات باشد.

معاون پژوهش حوزه کرمانشاه تاکید کرد : مامون برای اینکه هیبت و صلابت علمی ایشان را مخدوش و یا زیر سوال ببرد دستور داد دانشمندان برجسته علمی جهان از تمام ادیان مختلف با امام رضا (ع) مناظره و مباحثه نمایند .

وی در پایان یاد آور شد: وصل بودن به سرچشمه لایزال و لایناهی الهی و سرشار بودن از علم و معرفت موجب شد که تمامی مکتب ها و نحله های مختلف جهان به فضل امام(ع) اعتراف کرده، در مقابل مقام علمی ایشان سرتعظیم فرود آوردند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین