عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۶۹۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۹
نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق در جلسه هفتگي كه با حضور كاركنان بعثه در كربلاي معلي برگزار شد با اشاره به حديثي از امام صادق (ع) مغز عبادت را نيت خالص برشمرد و اظهار داشت : انسان مبتني بر نيت و اعتقاد خود ظهور پيدا مي كند
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني قيامت را روز ظهور باطن خواند و خاطر نشان كرد: باطن انسانها در قيامت ظاهر مي شود و هركس برحسب اعمال و سكنات و نياتش ظهور و بروز پيدا كرده و در عرصه محشر حاضر مي شود.
وي با تاكيد بر رعايت اخلاص و نيت پاك گفت: اگر اهل مطالعه كتاب نفس خويش باشيم مي توانيم برحسب اعمال و نيت هاي خود شكل خويش را در قيامت تصور كنيم چون هر عمل و نيتي تشخص شكل انسان در قيامت است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با اشاره برلزوم همدلي و همزباني عنوان كرد: بايد سلايق همديگر را تحمل كرده و با يكديگر گره بخوريم صبور بوده آن هم به نحو صبر اختياري و نه اضطراري ، صبري پاداش دارد كه انسان انتخاب كند نه اينكه بر او تحميل شود.
وي ادب و اخلاق در برابر افراد ناآگاه را مهم برشمرد و ادامه داد: در مقابل خوبان، خوب بودن هنر نيست هنر آن است كه انسان در مقابل كساني كه رعايت وضع امور را نمي كنند با برخورد خوب و مودبانه او را متحول و دگرگون سازند و اين يك كار تربيتي است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري ضمن تشكر از بخش هاي فرهنگي در مورد برگزاري جلسات و برنامه فرهنگي منظم و پربار حرمين شريفين در كربلاي معلي تاكيد كرد : هر اندازه بيشتر نظم و دقت در امور ، رعايت شود مقبوليت بيشتري اين جلسات پيدا خواهد كرد.
در اين جلسه كاركنان بعثه مقام معظم رهبري نقطه نظرات و پيشنهادات خود را مطرح كرده و راهنماييهاي خود را دريافت كردند.
لازم به ذكر است اين جلسه ، شنبه هر هفته در محل دفتر بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي براي تبادل نظر و ارائه گزارش هفتگي كاركنان بعثه برگزار مي شود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین