عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
فرزند آیت‌الله شهید اشرفی اصفهانی از راه‌اندازی بنیاد فرهنگی این شهید محراب در سالروز شهادت وی خبر داد.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی تولیت مجتمع فرهنگی مذهبی مسجد جامع امیرالمؤمنین(ع) در آیین تقدیر از خبرنگاران حوزه فرهنگی و مذهبی گفت: خبرنگاران نقش مهمی در انقلاب و دفاع مقدس داشته و دارند و با قلم رسا و زیبای خود،‌ ارزش‌های الهی و مکتبی را به مردم منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاران در رسانه‌ها انتقال‌دهنده مطالب به مردم و مسئولان هستند و در این میان،‌ حفظ امانت از اهمیت بالایی برخوردار است. خبرنگاران مهمترین نقش در جامعه را بر عهده دارند و از این جهت باید قدر خود را بدانند.

تولیت مجتمع فرهنگی مذهبی مسجد جامع امیرالمؤمنین(ع) در منطقه مرزداران تهران، در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی این مجتمع پرداخت و گفت: این مجموعه در سال 1372 فقط یک خیمه بود که برای اقامه نماز و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) برپا شد،‌ اما اکنون بحمدالله به یک مجموعه عظیم کم‌نظیر در پایتخت بدل شده است؛ مجموعه‌ای متشکل از مسجد، حوزه علمیه خواهران و برادران، فاطمیه (ویژه خواهران) و حسینیه.

اشرفی اصفهانی افزود: بنیاد شهید محراب آیت‌الله عطاءالله اشرفی اصفهانی یکی دیگر از اقدامات مجموعه مسجدجامع امیرالمؤمنین(ع) است که ان‌شاءالله در سالگرد شهادت ایشان (23 مهرماه) فعالیت خود را در بخش‌های فرهنگی و مذهبی آغاز خواهد کرد.

وی در توضیح ضرورت راه‌اندازی چنین بنیادی گفت: در صدد هستیم آثار باقی‌مانده از شهید محراب را در جامعه معرفی و پیاده کنیم،‌ شخصیتی که 33 سال قبل شهید شده‌اند و اکثر جوانان ما فقط با نام ایشان یعنی «شهید اشرفی اصفهانی» آشنا هستند. شخصیتی که حضرت امام(ره)‌درباره‌اش گفتند:  اینجانب یکی از ارادتمندان آن شخص والامقام بوده و هستم و این وجود پربرکت را قریب 60 سال است که می‌شناختم. او در جبهه دفاع از حق در جمله اشخاصی بود که مایه دلگرمی جوانان مجاهد بود.

فرزند شهید اشرفی اصفهانی ادامه داد: باید نقش این شهید و دیگر شهدا را در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی یادآوری و برای نسل جوان بیان کنیم. الحمدلله اکنون این انقلاب از برکت رهنمون‌های مقام معظم رهبری مانند خورشید در دنیا می‌درخشد.

در پایان این مراسم، خبرنگاران و دبیران حوزه فرهنگی و مذهبی تقدیر شدند. همچنین تمثال شهید جاویدالاثر غلامرضا رهبر ـ نخستین شهید رسانه در جنگ تحمیلی ـ به نمایندگی از خانواده ایشان به رضا خدری (از خبرنگاران پیشکسوت و نویسنده کتاب «از خونین‌شهر تا خرمشهر») تقدیم شد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین