عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۰
عقیق: «حجت الاسلام عباس جعفری» دبیر شورای کتاب مجمع جهاني اهل‎بيت(ع)، اظهار داشت: مجمع جهانی اهل‎بیت(ع) در راستای تبیین و نشر معارف ناب و اصیل اهل بیت(ع) و پاسخ به شبهات مختلف مخالفان در مباحث قرآنی، تاریخی، حدیثی، فقهی، سیاسی و... که در نشریات، رسانه ها، سخنرانی ها، و نشست های گوناگون وهابی‎ها و سلفی‎ها در سراسر جهان مطرح می شود، با تشکیل کارگروه های پژوهشی به تهیه ی پاسخ های لازم از منابع اصیل شیعی مانند قرآن و روایات قوی و محکم پرداخته است که مجموعه  46 جلدی این کتاب ها با عنوان "فی رحاب اهل البیت(ع)" تاکنون به طور مکرر در ایران و لبنان منتشر، توزیع و در شمارگان فراوان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. اینک ترجمه فارسی آن توسط اداره ترجمه ی مجمع آماده چاپ شده که به زودی منتشر می‎شود.

وی افزود: بخشی از عناوین این مجموعه عبارتند از مصونیت قرآن از تحریف، دیدگاه عدالت صحابه، مصحف امام علی(ع)، سجده بر تربت امام حسین(ع)، بَداء در قرآن  کریم، ازدواج موقت (صیغه)، رجعت، شفاعت، تقیّه، علم ائمه(ع)، کیفیت صلوات فرستادن بر پیامبر(ص)، غلو از دیدگاه اهل‎بیت(ع)، توسل، مسح پاها در وضوء، جزئیت بسمله... در نماز و حکم آن، نص بر امامت، زیارت قبور، افضلیت امام علیّ(ع) بر صحابه، مهدویت، جشن گرفتن میلاد پیامبر(ص)، گریه بر مردگان، مفهوم لعن و سبّ، جمع بین نمازها، حقیقت تشیع، رؤیت خدا، قرائت سوره های سجده دار در نماز، عصمت پیامبران و امامان(ع)، تعداد تکبیرهای نماز میت، دست بسته نماز خواندن، ساختن قبور، نماز تراویح، حکم روزه در سفر، حضرت مهدی(عجّل الله فرجه) در روایات اهل سنت، نماز مسافر، افسانه تحریف قرآن، ابوطالب بزرگ مکه، تبرک به اولیاء و صلحاء، هویت تشیع، آمین گفتن در نماز، عصمت در قرآن و حدیث، واقعه ی غدیر خم، نگاهی نو به عبدالله بن سبأ، اهل بیت(ع) در آیه ی تطهیر و... .

جعفری یادآور شد: قبلا لوح فشرده این مجموعه از سوی اداره  کل اطلاع رسانی به صورت نرم افزار الکترونیکی ـ قابل استفاده در رایانه و تلفن همراه ـ نیز به زبان عربی و فارسی تهیه شده و در اختیار علاقه مندان می باشد.


منبع: ابنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین