عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
در سایت الاربعین صورت می‌گیرد
سایت الاربعین در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با هدف پیشگیری از شایعه‌پراکنی وهابیت اقدام به ثبت و مستندسازی عکس‌های زائران کربلا در اربعین حسینی کرده است.

عقیق:غرفه مرکز جهانی اطلاع‌رسانی آل‌البیت(ع) با حضور در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم طرح وقایع‌نگاری زیارت اربعین امام حسین(ع) را بنیان‌گذاری کرده است. در این طرح زائران حرمین لحظاتی را که از منظر آنها ثبت شدنی و مهم است با دوربین تلفن همراه و یا عکاسی خود ثبت می‌کنند و آنها را در سایت و شبکه‌های مجازی مرکز جهانی اطلاع‌رسانی آل‌بیت(ع) بارگذاری می‌کنند.

هدف اصلی این سایت پیشگیری از شایعه پراکنی فرقه‌های دیگر درباره وقایع زیارت اربعین و ساماندهی این فعالیت‌ها است.

بر اساس این گزارش پس از سقوط صدام و آزاد شدن رفت و آمد به کربلا، وهابیت پیاده روی زائران در مسیر نجف و کربلا را بدعت‌گذاری شیعه‌ها عنوان کردند در حالی که این کار با هدف هم‌ذات پنداری با اسرای کربلا در مسیر کربلا به شام صورت می‌گیرد و بدعت نیست.

برای جلوگیری از هرگونه تحریف عکس‌ها و وقایع اربعین، زائران مکان، زمان و شرح واقعه را با صوت یا به صورت نوشتاری در ذیل عکس خود با استفاده از ویژگی‌های نرم‌افزارهای سایت ثبت و مستند می‌کنند.

سال گذشته در بازه زمانی 10 روز تا اربعین بیش از 3 هزار عکس از سوی زائران در سایت بارگذاری شده است. به تازگی نیز نرم‌افزار اربعین نگار با قابلیت‌های ویژه در حوزه عکس برای این سایت طراحی شده است که در دهه دوم محرم امسال رونمایی می‌شود.

مرکز جهانی اطلاع رسانی آل‌البیت (ع) در عراق زیر نظر آیت‌الله سیستانی و در تهران زیر نظر آیت‌الله شهرستانی فعالیت می‌کند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین