عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
کتاب «جدال احسن» تألیف آیت‌الله جعفر سبحانی با هدف نقد و بررسی شبهات وهابیان و پاسخ‌گویی شبهات و رد تهمت‌ها و بر ملا کردن چهره تزویر مدعیان توحیدمداری منتشر شد.

عقیق: کتاب جدال احسن تألیف حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید است که با هدف نقد و بررسی شبهات وهابیان و پاسخ‌گویی شبهات و رد تهمت‌ها و بر ملا کردن چهره تزویر مدعیان توحید مداری با تدوین مرکز تحقیقات حج و از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر منتشر شده است.

تبیین، اثبات و دفاع عقلانی از گزاره‌های اعتقادی و پاسخ به شبهات در حوزه معارف دین، وظیفه اصلی علم کلام و علمای دین است و این کتاب با هدف تبیین گزار‌ه‌های اصلی اعتقادات شیعه و پاسخ به شبهات این حوزه در پنج بخش توحید و شرک، نبوت، قرآن، اهل بیت و امامت و مهدویت تدوین شده است.

بخش اول کتاب در دو فصل اقسام و مراتب توحید و شبهات، توحید در ذات، توحید در خالقیت، توحید در ربوبیت، توحید در تشریع و قانون‌گذاری، توحید در اطاعت و بندگی، توحید در حاکمیت و توحید در عبادت را مطرح می‌کند و به شبهه چیستی ملاک ایمان و کفر، طلب شفا و شرک، توسل به انبیا و اولیا و شبهات دیگری در این حوزه پاسخ می‌دهد.

در بخش دوم کتاب با بحث نبوت و شبهات مربوط به نبوت آشنا می‌شویم که پس از مطرح شدن دلایل لزوم نبوت و اهداف آن از دیدگاه قرآن کریم، به شبهات عصمت پیامبران و آیه «ظلمت نفس»، علم غیب مختص و غیر مختص با دو رویکرد علم غیب ذاتی و نامحدود و علم غیب اکتسابی و محدود پاسخ داده شده است.

 

 

بخش سوم کتاب درباره قرآن و شبهات مربوط به این حوزه پرداخته است و بخش چهارم، امامت و خلافت و شبهات مربوط به آن را بررسی می‌کند که بیان حدیث یوم الدار، حدیث منزلت، حدیث سفینه، حدیث امان امت و حدیث ثقلین در این بخش مطرح شده و نویسنده اثر 28 شبهه در حوزه امامت و خلافت پاسخ داده است.

مهدویت عنوان بخش پنجم این کتاب است که ابتدا با تبیین مسأله ظهور مصلح جهانی در آخرالزمان، اصل و نسب او و ولادت امام مهدی منتظر(عج) به شبهات مربوط به تولد امام مهدی و مفهوم امام غائب، چگونه کودک پنج ساله امام می‌شود، امام غائب چگونه می‌تواند جامعه را سرپرستی کند و شبهات دیگر پاسخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، کتاب «جدال احسن: نقد و بررسی شبهات وهابیان» اثر آیت‌الله جعفر سبحانی در قطع رقعی، 328 صفحه، شمارگان هزار نسخه به قیمت 3 هزار و 800 تومان به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فایل متنی این کتاب اینجا را کلیک کنند.



منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین