عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۷۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
شب دوازدهم ماه مبارک رمضان با مداحی حاج غلامرضا سازگار و حاج محمود کریمی در مجمع الذاکرین تهران
یکی از شرایط امام جماعت وهابی ها حفظ قرآن است. اما قرآن برای اهل بیت(ع) است.قرآن در خانه صدیقه طاهره(س) نازل شده است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم شب دوازدهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام ادیب یزدی و مداحی حاج غلامرضا سازگار ،حاج محمود کریمی و دیگر ذاکرین اهل بیت(ع) در مجمع الذاکرین تهران برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام ادیب یزدی را بخوانید:

_در روزگاری که ما هستیم اداره مجالس ابی عبدالله شرایط خاص خود را دارد. درست است که باید ریشه آن سنتی باشد. اما آن چیزی که از دهان خوشبوی دوستان بیرون می آید اینقدر مستدل و مستند و قوی باشد که کسی نتواند از مقابل صراط هدایتی که شما قرار می دهید عقب نشینی و فرار کند.

_ راهش این است که شما سروران و دوستان گرامی با قرآن مأنوس باشید. خیلی قشنگ است که اگر کسی در خلال کلمات و هدایتش به قرآن هم متنعم شود. امیرالمؤمنین(ع)  با آن همه عظمت که در طول تاریخ سخنوری مانند ایشان نداریم و  به تمامی مسائل اشراف داشتند، در عین حال فرمایشاتشان را با آیات قرآن مستند و مستندل می کردند. از افتخارات امیرالمؤمینن(ع) این است که کلماتشان را با قرآن می آمیزند.

_ خیلی خبرها در کربلا بوده ولی ما فقط چیزهایی را که شنیدند و برای ما گزارش کردند می دانیم . سر مقدس اباعبدالله(ع) در نوزده جا قرآن خواندند. اوج ظلم در تاریخ بشریت شهادت اباعبدالله(ع) است. قرآن را باید از دست دشمنان اهل بیت(ع) بیرون بیاوریم. آنها فکر می کنند که قرآن برای آنهاست . یکی از شرایط امام جماعت وهابی ها حفظ قرآن است. اما قرآن برای اهل بیت(ع)  است.قرآن در خانه صدیقه طاهره(س) نازل شده است.

_ با قرآن فرمایشات شما در صفحه ذهن مخاطب می ماند. قرآن را به جایگاهش برسانید. اگر آیاتی که می خوانید و با مسائلی که مورد اشاره است تطبیق کند کار حرفه ای است. خود مردم ذهنشان آیات را با مسائل تطبیق می دهند. به برکت اهل بیت(ع) مردم باهوشند.

_ عمل صالحی بالاتر از حب و ولایت آل الله وجود ندارد. ایمان یعنی تمکین در پیشگاه ولایت امیرالمؤمنین(ع) . ما باید دنبال این باشیم که نقاط ضعف خود را تقویت کنیم که تقویت با قرآن میسر است. همه حسن این است که قرآن در اختیار ماست . ما شدیداً نیاز به نصایح سازنده هستیم. دقیقاً باید با رشد فرهنگی و اجتماعی جامعه حرکت کنیم.

_ در نوآوری ها باید فکر کنیم و وقت بگذاریم. درصد کمی از جامعه مداحان با نهج البلاغه آشنا هستند. قرآن در ابتدای ایجاد و وجودش اصواتی بود که کسی جز پیامبر اسلام(ص) و امیرالمؤمنین(ع)  از آن چیزی نمی فهمید.  در روایت داریم که در هفتاد جا روی قرآن کار شده تا مردم بفهمند و به سینه رسول خدا(ص) منتقل شد و ایشان هم بدون هیچ دخل وتصرفی قرآن را به همگان رساندند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین