عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
حجت الاسلام صمدی آملی در مسجد اعظم تجریش
وقتی آبروی همدیگر را می ریزیم معلوم می شود که اسم ستار در انسان ظاهر نشده است و فقط از خدا می خواهیم که او ستار باشد و عیب ما را بپوشاند.

گزارش تصویری


عقیق: در ایام ماه مبارک رمضان هر روز پس از اقامه نماز ظهر و عصر ، حجت الاسلام صمدی آملی در مسجد اعظم تجریش به سخنرانی می پردازد.

در ادمه گزیده ای سخنرانی حجت الاسلام صمدی آملی را بخوانید:

_ هر کس را از اسماء الله یک نصیبی است. خداوند ابتدای قرآن را با اسم الله شروع کرده است و تا آخر قرآن اسماء الله بسیاری آمده است. یعنی می توانیم از این اسماء هر اندازه که بخواهیم نصیب خود را بگیریم.  این دیگر به خودمان بستگی دارد. یعنی هر کس می تواند هر اندازه که توان دارد ارث خود را از اسماء الهی بگیرد.

_ حتی آن دزدی که دزدی می کند هم دارای رحمت خداوند است. چون دست و پا و قوه تخیل سالم دارد. قوه تخیل و فکر او باید به کار بیافتد تا بتواند جایی برای دزدی برود. این رمز و راز ها را هم هر کسی نمی تواند متوجه شود.

_ وقتی با نام خدا شروع می کنیم، نمی دانیم که بعد از این شروع چه چیزهایی پنهان است. در شبانه روز چندین بار خدا را به اسم رحمانیت صدا می زنیم. یعنی از خداوند صفت رحمانیت را به اندازه توان طلب می کنیم. صفت رحمانیت الهی یعنی گسترش فیض برای همه و کسی از فیض نباید بی بهره باشد.

_ وقتی از خدا فیض گرفتیم یعنی باید طوری مهربان باشیم که همه مهربانی انسان را حس کنند. یعنی انسان باید بتواند مظهر اسماء حسنی بشود. و به هر اسم از اسماء که می خوانیم مظهر آن اسم باشیم.

_ اگر کسی بسم الله را بگوید ولی سفره ای ندارد که دیگران از او بهره ببرند.در حقیقت این اسماء در انسان تجلی پیدا نکرده است. یکی از مصادیق سفره رحمانیه این است که هم دوست و هم دشمن از این سفره بهرمند شود. وقتی آبروی همدیگر را می ریزیم معلوم می شود که اسم ستار در انسان ظاهر نشده است و فقط از خدا می خواهیم که او ستار باشد و عیب ما را بپوشاند. اگر به جایی رسیدیم که عیب دیگران را پوشاندیم معلوم می شود که اسم ستار در انسان ظهور کرده است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین