عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۴۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
استاد حوزه پاسخ می دهد؛
استاد حوزه امام رضا(ع) گفت: اجنه مانند انسان روح و عقل دارند و بر عکس انسان، چشم‌شان لطیف است.
عقیق:حجت‌الاسلام حسن قاسمی با اشاره به موجودیت اجنه اظهار داشت: قرآن کریم در سوره جن وجود آن ها را ثابت کرده است و در طول تاریخ انسان‌های بسیاری از جمله سلیمان نبی(ع) با آن‌ها در ارتباط بوده اند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه اجنه‌ همانند انسان زندگی می‌کنند، افزود: اجنه برعکس انسان که در عالم صغیر و مادی زندگی می‌کند،‌ در دنیای لطیف به کارهای روزمره خود می‌پرداخته و دارای جسم و روح هستند و طول عمرشان معمولاً بین هزار تا دو هزار سال متغییر است.

این استاد حوزه ادامه داد: اجنه به دو صورت تخم‌ریزی و حاملگی، زاد و ولد می‌کنند و بر طبق احادیث و روایات تعداد اجنه  از تعداد انسان ها به مراتب بیشتر است و به علت اینکه آن‌ها در دنیای لطیف به سر می‌برند از بوی غذای انسان و رایحه گل‌ها به عنوان غذا استفاده می‌‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه اجنه بیشتر در مکانهای قدیمی زندگی می کنند؛ اضافه کرد: اجنه دارای عقل و اختیار هستند ولی ظرفیت وجودی‌شان پایین‌تر از انسان است. همانند ما عبادت می‌کنند و بر طبق روایات در اهل اجنه دورویی و نفاق وجود ندارد و در صورت شیعه نبودن کافر هستند و جن‌های شیعه برای حضرت امام حسین(ع) عزاداری هم می‌کنند.

وی با بیان اینکه ابلیس از جنس جن است تصریح کرد: ابلیس اجنه را برای گول زدن انسان استخدام کرده و از اینکه بین افراد فتنه ایجاد کند و سبب بروز اختلاف شود لذت می‌برد.

وی عنوان کرد: اگر انسان سر به سر اجنه بگذارد، جن‌های بد سراغ افراد آمده و زندگی روزمره‌شان را به تلخی می‌کشانند و به طور دائم باعث ترساندن این افراد می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسن قاسمی در پایان گفت: هرچقدر تابع‌ شریعت باشیم اجنه از ما دوری می‌کنند و هر کجا ما در این راه کم بگذاریم شیطان سراغ ما خواهند آمد. همچنین افراد برای نجات از اجنه باید بسم‌الله الرحمن الرحیم و لا‌اله‌الله را زیاد ذکر کنند.

منبع:باشگه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین