عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۰۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
در نشست خبری؛
برنامه‌های نمایشگاه قرآنی «شب‌های نورانی مصلی» طی نشستی خبری توسط مسئولان بخش‌های مختلف این نمایشگاه تشریح شد.
عقیق: از ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه هر شب محافل تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز ایرانی و مصری برگزار می‌شود. برنامه تواشیح و حفظ قرآن نیز در این نمایشگاه برپا می‌شود. همچنین استاد ابوالفضل بهرام پور نیز در نمایشگاه سخنرانی خواهند داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این نمایشگاه به رقم خوردن یک فضای مفرح قرآنی منجر شود.

میرزاجانی همچنین یادآور شد: امسال بالغ بر ۱۳ قاری مصری در کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم به تأیید رسیدند که از روز هفتم و هشتم ماه رمضان وارد کشور می‌شوند.

اکبر خاکسار مسئول مدیریت ارتباطات رادیو و تلویزیون نیز در ادامه این نشست طی سخنانی گفت: از آنجا که پوشش خبری این نمایشگاه ضرورت داشت، هماهنگی لازم برای اطلاع‌رسانی انجام شد و در نهایت یک واحد سیار مستقر تدارک دیده شده و ما از دوشنبه گذشته هم با شبکه قرآن و شبکه هفت سیما ارتباط گرفتیم.

نشست خبری نمایشگاه قرآنی «شب‌های نورانی مصلی» ظهر امروز شنبه ۳۰ خرداد در معاونت اجرایی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد و مسئولان بخش‌های مختلف این نمایشگاه برنامه‌های پیش بینی شده را تشریح کردند.

 سعید اردستانی معاون نمایشگاه قرآنی «شب‌های نورانی مصلی» در ابتدای این نشست  با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های رهبری ترویج سبک زندگی قرآنی بوده است، گفت: ما تلاش کردیم این نمایشگاه را با چنین هدفی برگزار کنیم. این نمایشگاه از ابتدای ماه رمضان کار خود را آغاز کرده و تا پایان آن ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع و در هفت بخش کلان اعم از کودک ونوجوان، عفاف و حجاب، کتاب، محصولات فرهنگی و ... برگزار می‌شود.

محمد کاظم موسوی متقی، مسئول بخش کودک و نوجوان و خیمه‌های معرفت نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه میزهای مشاوره با حضور مبلغانی از شهر قم برگزار می‌شود، افزود: در این بخش ۱۱ غرفه راه‌اندازی شده و موضوعاتی چون مشاوره خانواده، ازدواج، تربیت فرزند، پاسخ گویی به سوالات شرعی، پاسخ گویی به شبهات دینی و ... شامل می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این ما بخش تبلیغ و ترویج وقف به ویژه وقف قرآنی را در نمایشگاه داریم.

سید محمد حسینی، مسئول بخش عفاف و حجاب، محصولات فرهنگی و کتاب نیز طی سخنانی گفت: ما در ذهنمان طرحی را برای برگزاری نمایشگاه مطلوب کتاب داشته‌ایم و می‌خواستیم این نمایشگاه را به صورت یکپارچه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه کتاب به صورت موضوعی در ۲۰ موضوع و با ۳۰ هزار عنوان شامل ادعیه، قرآن، تفاسیر، کتب آموزشی قرآن، اهل بیت(ع)، کودک و نوجوان و ... در فضایی با هزار متر مربع زیربنا برگزار می‌شود.

به گفته وی، در بخش محصولات فرهنگی نیز در قابل ۲۵ غرفه محصولات فرهنگی از جمله نوشت افزارهای اسلامی عرضه می‌شوند. در بخش عفاف و حجاب نیز ۸۰ غرفه در نظر گرفته شده که ۱۰ غرفه آن ترویجی است و ما بقیه غرفه‌ها به فروش اختصاص دارد. از جمله این غرفه‌ها می‌توان به غرفه خیاط خانه، من حجاب را دوست دارم و ... اشاره کرد.

میرزاجانی مسئول بخش معارف قرآن و کرسی‌های تلاوت در بخش دیگری از این مراسم با بیان اینکه برگزاری محافل قرآنی یکی از بخش‌های پررنگ نمایشگاه امسال است گفت: ما امسال هر روز کرسی‌های تلاوت قرآن و اذان را برگزار می‌کنیم که در آن قاریان برجسته حضور خواهند داشت. این برنامه نیز به صورت پخش زنده از رادیو قرآن منعکس می‌شود.

وی افزود: پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا یک ساعت برنامه جزءخوانی قرآن کریم را خواهیم داشت که با یک روز تأخیر از ساعت ۱۹ الی ۲۰ از شبکه قرآن پخش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنینوی ادامه داد: رسانه ملی باید برای پوشش این نمایشگاه حضور تمام قد داشته باشد. با مکاتبه‌ای که با شبکه‌های مختلف داشتیم قرار شد تا زمان برگزاری این نمایشگاه در سریال‌های پربیننده به صورت زیرنویس اطلاع‌رسانی شود.

بخش پایانی این نشست نیز به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت. حسینی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر استفاده از کالاهای خارجی در این نمایشگاه گفت: حضور غرفه‌هایی که جنس خارجی داشتند در بخش محصولات فرهنگی منتفی شده است. همچنین قرار است تا غرفه‌هایی مانند نوشت افزار ایرانی اسلامی در این نمایشگاه برگزار شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر نظارت بر قرآن های ارائه شده در این نشست نیز گفت: همه قرآن‌هایی که عرضه می‌شوند از ناظران معتبر هستند و مجوز لازم را دارند با این وجود کمیته‌ای برای این کار در نمایشگاه وجود دارد و هماهنگی‌های لازم هم با دارالقرآن صورت گرفته است. چون فضای این غرفه ها یکپارچه است نظارت نیز راحت تر است.

اردستانی نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: بخش‌های کتاب، محصولات فرهنگی، هنر، نهادها و موسسات امسال به این نمایشگاه اضافه شدند و البته ارتقای کیفی هم داشتند. بخش کتاب به طور مشخصی ارتقا یافته است و شاید برخی از ناشران برای نخستین بار است که به صورت موضوعی در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تسهیلاتی که برای شهروندان برای رفت و آمد فراهم شده گفت: دو سامانه تاکسیرانی و اتوبوسرانی برای نمایشگاه تدارک دیده شده است و سامانه‌های اتوبوسرانی به سمت شرق، غرب، جنوب تهران برقرار است.

اردستانی در پاسخ به این سوال که آیا سعی شده برنامه‌های این نمایشگاه با نمایشگاه قرآن موازی کاری نداشته باشد، گفت: سعی ما این بوده که برنامه‌هایی که در آنجا کمرنگ پوشش داده شده مثل بخش عفاف و حجاب در این نمایشگاه پوشش خوبی داده شود.

نمایشگاه قرآنی «شب‌های نورانی مصلی» هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۴ در مصلای بزرگ امام خمینی میزبان قرآن دوستان است.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین