عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
در نظر دارم شعری درباره بازسازی عتبات عالیات بسرایم که قابلیت اجرا و ساخت نماهنگ ملی و اسلامی را داشته باشد تا شاید دین خود را ادا کرده باشم.
عقیق:در نشست پرسش و پاسخ درباره حضور گروه ۱۲ نفره نویسندگان و شاعران در عتبات عالیات، مهدی قزلی، رئیس بنیاد شعر و ادبیات داستانی در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات در دعوت و تدارک سفر نویسندگان و شاعران حوزه‌های مختلف به عراق عنوان کرد: این سفر توفیقات زیادی داشته و تصمیم داریم با توجه به ضرورت آشنایی هر چه بیشتر و ورود شاعران و نویسندگان در عرصه‌های حساس جامعه، برنامه‌ریزی لازم را برای ملاقات حضوری شاعران و نویسندگان با تیم فعال هسته‌ای کشور انجام دهیم.

نویسنده باید نگاهی ادبی به تجربه‌های غیرادبی جامعه داشته باشد
رئیس بنیاد شعر و ادبیات داستانی با اشاره به اینکه نشانه‌های هنر والای ایرانی در گوشه و کنار عتبات عالیات نمودار است، افزود: با سفر به عتبات عالیات با چنان صمیمیت و نزدیکی از سوی مردم این کشور برخورد می‌کنیم که گویی به حرم حضرت معصومه(س) یا امام رضا(ع) رفته‌ایم.
وی تصریح کرد: امیدواریم شاعران و نویسندگان ما با مکتوب کردن زحمات هنرمندان و معماران ایرانی بازسازی عتبات عالیات گامی در راستای احیای ادبیات کاربردی بردارند. باید نویسنده از پشت میزش به صحنه برود و نگاهی ادبی به تجربه‌های غیر ادبی جامعه داشته باشد و در این زمینه ستاد عتبات عالیات از هیچ همکاری دریغ ندارد.

سفر به عتبات گشودن گروه‌هایی غیرقابل توصیف بود
همچنین در این نشست، مصطفی محدثی خراسانی، عضو شورای شعر آئینی رسانه ملی با تشکر از اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات و بنیاد شعر و ادبیات داستانی در تدارک سفر شاعران و نویسندگان به عراق گفت: عتبات عالیات در قلب تمام ملت ریشه دارد و اهالی قلم باید به این دغدغه و ارزش اسلامی و ایرانی توجه خاص داشته باشند.
محدثی خراسانی با بیان اینکه هستی ملت ما به عشق اهل بیت(ع) و عتبات عالیات گره خورده، افزود: این سفر گشودن گره‌هایی بود که با فیلم نمی‌توان توصیف‌شان کرد و برای من قرار گرفتن در ثقل عاطفه بسیار شگفت‌انگیز بود.
این شاعر آیینی به تلاش مهندسان و هنرمندان ایرانی در بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: متولیان بازسازی عتبات عالیات عصاره ملت ما هستند و تک تک آجرها از محبت مردم ایران بالا می‌رود.

سرایش شعری با موضوع عتبات و قابلیت اجرا و ساخت نماهنگ اسلامی
وی افزود: در نظر دارم شعری درباره بازسازی عتبات عالیات بسرایم که قابلیت اجرا و ساخت نماهنگ ملی و اسلامی را داشته باشد تا شاید دین خود را ادا کرده باشم.
همچنین در این نشست، مجید قیصری، از نویسندگان با تجربه و اعضای تیم بازدیدکننده از عتبات عالیات طی سخنانی گفت: تاکنون فیلم و عکس‌های زیادی از عملیات بازسازی عتبات عالیات منتشر شده، ولی در عرصه مکتوبات تلاش جدی نشده است. کار بازسازی عتبات عالیات به حدی عظیم است که در تصور نمی‌گنجد. در هر نقطه از حرم رنگی از هنر ایرانی ما نمایان می‌شود و از هنر هر شهر کشورمان در بازسازی استفاده شده است.
قیصری افزود: با دیدن هنر معرق، تذهیب، خطاطی و سنگ‌کاری ایرانی به رنگ فیروزه‌ای در حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) احساس غرور می‌کنیم و جالب است که زمانی با عراق مشغول جنگ بودیم، ولی اکنون بازسازی بنایی در عراق را که متعلق به تمام شیعیان است برعهده داریم.

بازسازی عتبات بدون چشم‌داشت مالی
همچنین در این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سیدی، مترجم و نویسنده و از همراهان گروه اعزامی به عتبات عالیات در سخنانی گفت: در طول تاریخ جهان، همیشه اوج هنر به مقدس‌ترین موجود تقدیم شده و اوج هنر معماری را در مساجد و کلیساها شاهد بوده‌ایم.
حجت‌الاسلام سیدی با بیان اینکه آرامش گمشده انسان است، افزود: بیان جزییات بازسازی عتبات عالیات اقدامی شایسته است و باید اطلاع‌رسانی در این زمینه افزایش یابد. در صحنه‌های عاشورا نیز راویان و خبررسانانی بودند که خبر قیام امام حسین(ع) و شهادت ایشان را به گوش ما رسانده‌اند.
این نویسنده اظهار کرد: معماران و کارگران ایرانی تنها به خاطر عشق به اهل بیت(ع) بدون چشم‌داشت مالی به بازسازی عتبات عالیات می‌پردازند و این اقدام آنها قابل تحسین است.
نشست پرسش و پاسخ درباره حضور نویسندگان و شاعران در عتبات عالیات  ۲۰ خرداد در بنیاد شعر و ادبیات داستانی برگزار شد.

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین