عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
بابامحمدی عنوان کرد:
مدیرعامل انتشارات اسوه با بیان اینکه صحت چاپ قرآن ملاک انتخاب مخاطبان در خریداری این مصاحف نیست، گفت: کسانی که ایرادی از چاپ قرآن‌های انتشارات اسوه بگیرند و به ما اعلام کنند، جایزه خواهند گرفت.

عقیق:ناصر بابامحمدی، مدیرعامل انتشارات بین‌المللی اسوه در گفت‌وگویی درباره اینکه صحت چاپ قرآن ملاک انتخاب مخاطبان است، گفت: 80 درصد مردم به این موضوع توجه نمی‌کنند که شناسنامه قرآن را باز و آن را نگاه کرده و به مسائل فنی آن دقت کنند؛ چرا که به ناشری که این قرآن را چاپ کرده اعتماد و اطمینان می‌کنند که اغلاط و ترجمه آن ایرادی نداشته است، اما وقتی این قرآن در دست اهل فن قرار می‌گیرد، می‌توانند در این زمینه نظرات خود را اعلام کنند.

وی افزود: اهل فن می‌توانند در رابطه با اعراب حروف و عبارات نظرشان را بیان کنند که قبل از چاپ و نشر قرآن این اشکالات و ایرادها به ناشر اعلام می‌شود تا آنها را اصلاح کند و در این صورت است که مجوز چاپ و نشر و توزیع آن از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم صادر می‌شود.

حساسیت‌های چاپ قرآن توسط جمهوری اسلامی

بابامحمدی ادامه داد: ما یک طرحی را اجرا می‌کنیم که هر کس ایرادی را از قرآن‌های چاپ انتشارات اسوه بگیرد و به ما اعلام کند، جایزه‌ای به وی تعلق می‌گیرد که این کار در راستای چاپ قرآن با صحت کامل و دقت کافی است و به نظر می‌رسد این موضوع امری جدی است و همه ناشران باید به آن توجه کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی کشورها به اندازه‌ای مراقب چاپ و نشر قرآن در کشورمان هستند که می‌خواهند ایرادی پیدا کرده و آن را به مناظره بگذارند، همانند سال‌های گذشته که تهمت تحریف قرآن را به جمهوری اسلامی منتسب می‌کردند.

این ناشر قرآنی به اقدام سازمان دارالقرآن در نمایشگاه کتاب امسال، مبنی بر درخواست این سازمان از وزارت ارشاد برای جمع‌آوری قرآن‌های بدون مجوز گفت: کاری که سازمان دارالقرآن در نمایشگاه کتاب تهران انجام داد، بسیار خوب بود؛ چرا که سازمان دارالقرآن یا مرکز طبع و نشر یا ارشاد مجوز قرآن را برای ناشر می‌دهد تا در یک نوبت قرآن‌هایی با شمارگان مشخص را چاپ کند و ناشر برای چاپ بعدی این قرآن باید درخواست کند و این فونت بررسی شود و اگر دارای اغلاط نباشد مجوز صادر می‌شود.

جلوگیری از چاپ قرآن توسط ناشران سودجو

بابامحمدی یادآور شد: زینکی که قبلاً استفاده شده است، مطمئناً در چاپ بعدی دارای مشکلاتی خواهد بود، به عنوان مثال پریدگی حروف، یا کمرنگ شدن زینک یا وجود لکه‌های مرکب در آن می‌تواند به چاپ غلط قرآن بینجامد که ممکن است این قرآن به خارج از کشور انتقال یابد و کشورمان را دچار مشکلاتی کند و مورد انتقاد محافل قرآنی قرار گیرد.

وی چاپ قرآن بدون مجوز و ارائه آن در نمایشگاه کتاب را کار بسیار زشت و شکننده‌ای خواند و بیان کرد: این ناشران را می‌توان سودجو نامید و این کار در نمایشگاه بسیار خوب بود که سازمان دارالقرآن بانی جلوگیری از این کار شد و در نمایشگاه کتاب بسیاری از این قرآن‌ها جمع‌آوری شد و در حال حاضر نیز از آنها به خاطر این کارشان توضیح خواسته شده و اجازه چاپ به آنها داده نمی‌شود.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین