عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
آیت الله مکارم شیرازی:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: عدالت موجب می شود، ظلم و ستمی نباشد و همانطور که وجود بشر نیاز به آب دارد به ولات هم نیاز دارد. بنابراین باید ارتباط را با حضرت ولیعصر(عج) محکم کرد.
عقیق: این مرجع تقلید امروز در مراسم جشن روز ولادت حضرت ولی عصر(عج) و مراسم عمامه گذاری طلاب که در مدرسه امیر المومنین(ع) قم برگزار شد، به آیه قرآن کریم که فرموده، اگر باران در زمین فرود می آید  در سطح زمین ذخیره می شود، اشاره کردند وگفتند: سطح زمین از دو طبقه نفوذ پذیر و غیر نفوذ پذیر تقسیم شده و بعضی از این آب ها در سطح زمین فرو می رود و ذخیره می شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: همین نکته بیانگر یک درس توحیدی است و این که اگر خدا همه آب ها را در زمین فرو نبرده است به دلیل این است که چاها از آب پر شود تا هیچ موجودی تشنه نماند و از این نعمت بهره مند شوند.

 این مرجع تقلیدگفتند: یکی ازتفاسیر این آیه  در باره حضرت ولی عصر(عج)است  وجود او تشبیه به مایه حیات شده و عدالت حضرت هم همان آب حیات است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: عدالت موجب می شود، ظلم و ستمی نباشد و همانطور که وجود بشر نیاز به آب دارد به ولات هم نیاز دارد. بنابراین باید ارتباط را با حضرت محکم کرد و این رابطه در ابعاد مختلف موجب برکات زیادی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین