عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
احمدی مقدم در یازدهمین همایش دکترین مهدویت:
سردار احمدی مقدم بااشاره به اینکه بصیرت عنصر کلیدی انتظار است، گفت: فرهنگ مهدوی به دنبال ایجاد فرهنگ واحد جهانی است.
عقیق:یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با محوریت "فرهنگ و تمدن زمینه ساز، راهبردها و راهکارها"  با حضور میهمانان داخلی و خارجی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در سالن همایش های بین المللی صداوسیما آغاز به کار کرد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم، مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور امنیتی و انتظامی در این همایش با اشاره به عنوان همایش "فرهنگ و تمدن زمینه ساز، راهکارها و راهبردها" گفت: فرهنگ مجموعه ای از آداب، سنن،‌ ارزش ها و اصول است که جامعه بشری از طریق آموزش به نسل دیگر منتقل می کند. همچنین فرهنگ هویت جامعه و عامل تمایز او با دیگر جوامع است.

وی با بیان اینکه اصول، هنجارها و ارزش ها از عناصر هر فرهنگی است، خاطرنشان کرد: خلقت انسان نیز در تفاوت فرهنگ هاست و خدای متعال ملت ها را برای شناخت یکدیگر آفرید و این تفاوت فرهنگ ها اصلی است که در اسلام شناخته شده است و عنصر تقوا یکی از مهمترین عنصرهاست.

احمدی مقدم با بیان اینکه جهانی شدن در سه حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ توسط حاکمان دنیا پیگیری می شود، اظهارداشت: ما مخالفتی با جهانی شدن فرهنگ نداریم، درحالی که در ارزش های فرهنگی متفاوت هستیم. فرهنگ مهدوی به دنبال ایجاد فرهنگ واحد جهانی است. جهانی شدن در سایه لیبرالیسم یعنی اینکه انسان مبدأ و منتهای او در دنیاست.

فرمانده سابق نیروی انتظامی با بیان اینکه مجاهدت، مقاومت، صبر، جهاد، هوشمندی، تقوا، توجه به آخرت و حیات طیبه از ارکان اصلی فرهنگ انتظار است، تصریح کرد: عدم توجه به آرمان و رسالت انسانی نقطه تفاوت ما با اومانیسم و لیبرالیسم است.

وی با بیان اینکه تمدن نیاز به سکونت، قانون، نظم، امنیت، اقتدار و عدالت دارد، ادامه داد: اعتبار حکومت براساس تبعیت مردم و مشروعیت شکل می گیرد، درحالی که امنیت، عدالت، رفاه و توسعه از ارکان تمدن هستند.

احمدی مقدم با بیان اینکه تمدن اسلامی مبتنی بر عدالت، رفع محرومیت و شکوفایی استعدادهاست، گفت: راهبرد با سه عنصر شناخت موقعیت کنونی، شناخت هدف و حرکت در مسیر شکل می گیرد.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور امنیتی و انتظامی با بیان اینکه نیاز اولیه در راهبرد وحدت و هدف است، خاطرنشان کرد: زمانی که ویژگی اهداف مشخص شود، آرمان ها نیز مشخص می شوند، این در حالی است که وضع موجود یعنی شناخت فرصت ها، تهدیدها و نقاط ضعف و قوت.

وی بصیرت را عنصر کلیدی انتظار دانست و بیان داشت: باید دشمنان و منافقان را در جامعه اسلامی شناخت و موانع، فرصت ها و نقاط ضعف و قوت را به عنوان یک عنصر مهم در نظر گرفت. چرا که اگر بخواهیم فراهم کننده و زمینه ساز ظهور باشیم، باید روی همین عناصر به توافق و اشتراک نظر برسیم.

شایان ذکر است،‌ یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با محور "فرهنگ و تمدن زمینه ساز، راهبردها و راهکارها" امروز و فردا با حضور ۸۵میهمان خارجی از ۵۴ کشور جهان و بررسی 100 مقاله در این زمینه برگزار می شود.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین