عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹
يك كارشناس ديني گفت: انفاق در راه خدا، از امور ارزشي اين دنيا به شمار مي آيد و از آثار آن رهايي از دنياپرستي است.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمين فيض آبادي در ويژه برنامه پرسمان ديني كه قبل از نماز مغرب و عشاء، با حضور زايران در مدرسه پريزاد حرم مطهر رضوي برگزار شد، به موضوع حقيقت دنيا از منظر قرآن پرداخت.
وي با بيان اينكه هدف از زندگي در دنيا بايد سعادت و رسيدن به كمال حقيقي باشد، عنوان داشت: توجه به دنيا، توجه به داشتن ويلا، طبيعت، مسكن، ماشين برنمي گردد، بلكه به تصور و هدف ما از زندگي مربوط مي شود.
اين استاد حوزه ادامه داد: اگر در سير حركت زمان، در دنيا براي خدا قدمي برداشتيم، بهره كافي را از دنيا مي بريم، اما اگر براي شهوت هاي نفساني و دنيوي حركت كرديم، يقينا شقاوت و بدبختي بهره ما از اين دنياي فاني خواهد بود.

فرار از مشكلات
وي اظهار داشت: برخي از افراد به خاطر مشكلات خويش و فسادهاي موجود در جهان، مرگ و رفتن از اين دنيا را آرزو مي كنند، اما اين افراد بايد چون پيامبران(ص) و اهل بيت(ع) حلم و بردباري را سر لوحه كار خويش قرار داده و به دنبال اصلاح جامعه باشند.
حجت الاسلام فيض آبادي «انفاق در راه خدا» را يكي از امور ارزشي اين دنيا معرفي كرد و افزود: آثار فردى انفاق، تنها در پاداش و ثواب اخروى خلاصه نمى شود، بلكه در همين دنيا نيز بركات چشمگيرى شامل حال انسان مى شود كه بركت در اموال، دوري از ابتلا به مريضي، طول عمر و تزكيه و طهارت نفس برخي از اين آثار به شمار مي آيد.
وي در ادامه اظهار داشت: قرآن كريم براي هدفمند كردن انفاق و سخاوتمندي هاي افراد جامعه و دوري از افراط و تفريط و بهره مندي صحيح از اموال و دارايي ها، قوانين و آدابي چون اخلاص، اعتدال و تقوا را پيشنهاد كرده است.
اين كارشناس ديني در بخش ديگر از سخنانش افزود: انسان ها در اين دنيا عقل كامل و جامع علوم و تجربيات نيستند و براي موفقيت و سعادتمندي در زندگي بايد «مشورت» كنند، مردمى كه كارهاى مهم خود را با مشورت و صلاح ‏انديشى يكديگر انجام مي‌دهند و با صاحب‌‏نظران به مشورت مي‌‌‏‌نشينند، كمتر گرفتار لغزش مى‌‌‏شوند.

آثار مشورت
خطيب حرم مطهر رضوي ابراز داشت: از نگاه قرآن يكي از مهم‌ترين مسائل اجتماعى اصل «شورا» و «مشاوره» است كه بدون آن همه كارها ناقص است، يك انسان هر قدر از نظر فكرى نيرومند باشد، نسبت به مسائل مختلف تنها از يك يا چند بعد مى‌‏‌‌نگرد و به همين جهت ابعاد ديگر بر او مجهول مى‌‌‏‌ماند.
وي افزود: هنگامى كه مسائل در شورا مطرح شود و عقل‌‌ها و تجارب و ديدگاه‌‌هاى مختلف به كمك هم بشتابند، مسائل كاملاً واضح و كم عيب و نقص مى‌‌‏شود، از اين‌رو پيامبر اكرم(ص) مي‌‌فرمايد: «هيچ‌كس در كارهاى خود مشورت نمى‌‌‏كند، مگر اينكه به راه راست و مطلوب هدايت مى‌‌‏شود.»


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین