عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
حجت الاسلام فرحزاد مطرح کرد؛
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که به جای عبادت‌های طولانی و بدون توجه بهتر است که روح خود را صیقل دهیم و از بدی‌های پاک کنیم، گفت: صیقل دادن روح انسان را به اوج بندگی می‌رساند؛ ماه رجب فرصتی مناسب برای پاک کردن روح از زنگار و آلودگی است.
عقیق:حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم، بعد از ظهر دیروز در برنامه سمت خدا که از شبکه سه سیما پخش شد، با بیان این که انسان به جای عبادت‌های طولانی و بدون توجه بهتر است که به قول مولانا روح خود را صیقل داده و از بدی‌های پاک کند، گفت: صیقل دادن روح انسان را به بالاترین درجه بندگی خداوند نزدیک می‌کند.

وی افزود: کسی که روح خود را صیقل می‌دهد و با انسان‌های عارف و سخاوتمند رفت آمد می‌کند از ثواب اعمال و خوبی‌های آن‌ها بهره مند می‌شود و این خاصیت روحی است که از زنگار و آلودگی پاک شده باشد؛ روحی که از زنگار گناه پاک شده باشد خوبی‌ها را جذب کرده و مانند یک آیینه منعکس می‌کند.

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد با بیان این که در شعر مولانا در این زمینه بیان شده است که روزی امپراتوری رم و چین قرار شد در زمینه نقاشی با هم رقابت کنند، گفت: نقاشان چینی بهترین نقش‌ها را روی دیوار زدند اما رومی‌ها دیوار را صیقل دادند و وقتی پرده‌ها را برداشتند نقاشی چینی‌ها چندین برابر زیباتر بر روی دیوار صیقلی شده رومی به نمایش درآمد که این داستان نشان دهنده این است که صیقل دادن روح از زنگار از عبادت‌های طولانی بهتر است.

وی با بیان این که انسان باید از فرصت‌های ماه رجب برای صیقل دادن روح استفاده کند، تصریح کرد: این دنیا به کسی وفا نمی‌کند حتی به حضرت سلیمان (ع) که آن همه ملک و شوکت داشت وفا نکرد و ملک الموت حتی به این حضرت اجازه نداد که بنشیند و جان او را قبض کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که انسان باید از فرصت‌های این دنیا برای توشه سازی آخرت استفاده کند، اظهار کرد: چه خوب است که ما از فرصت‌هایی که در اختیار داریم برای خیر رساندن به دیگران استفاده کنیم.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان این که در کشور ما افراد زیادی هستند که سن آن‌ها بالا است ولی نتوانسته اند تاکنون حتی به سفر مشهد بروند، ادامه داد: چه خوب است که خیران و افراد با ثروتی که دارند در این زمینه وقف کنند و افرادی را که به سفر مشهد و عتبات عالیات مشرف نشده اند را به سفر بفرستند.

وی یادآور شد: به جای این که خودمان بارها به عتبات برویم و عده‌ای دیگر در حسرت این سفر باشند بهتر است یک بار به این افراد فرصت دهیم به جای ما به سفر عتبات بروند.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین