عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
اگر نماز، بازدارنده از گناه است چرا برخی از مصلّین، گناه می کنند؟
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی گفت: از مقام معظم رهبری پرسیدم چگونه است برخی نماز می خوانند اما گناه نیز می کنند؟ ایشان فرمودند: آنها به نماز عادت کرده اند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، مسئول مدرسه علمیه ثقلین تهران در گفتگویی گفت: حضرت پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:اولین چیزی که از بنده می پرسند، نماز است. لذا اگر پذيرفته شود، ساير اعمال پذيرفته مي شود و اگر رد شود، ساير اعمال رد خواهد شد».

وی با بیان اینکه توحید، نبوت، معاد، امامت و عدل، پنج اصل اسلام است، اظهار داشت: پنج اصل عملی نیز در اسلام وجود دارد آنچنان که امام باقر (ع) فرمودند نماز٬ زکات٬ روزه حج و ولایت، پنج رکن دین اسلام هستند.

نماگزاری که گناه می کند صرفا رکوع و سجود می کند

این استاد با اشاره به اینکه نماز ستون دین، معراج مومن و نور چشم پیامبر است، اظهار داشت: اقامه نماز موجب یاد خدا و مانع از گناه می شود لذا آن کسی که نماز می خواند و گناه می کند نماز نخوانده بلکه صرفا رکوع و سجود می کند.

وی ادامه داد: ییامبر (ص) فرمودند: «مثل الصوات الخمس کمثل نهرجار عذب علی باب احدکم یغتسل فیه کل یوم خمس مرات فما یبقی ذالک من الدنس؛ نمازهای پنج گانه به نهر جاری گوارایی می مانند که بر در خانه هایتان روان است وهر روز پنج بار خود را در زلال آن شست و شو می دهید، دیگر هیچ پلیدی باقی  نمی ماند».

نمازگراز گنهکار به نماز عادت کرده است!

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با تاکید بر اینکه نماز حقیقی انسان را از هرگونه زشتی و گناه بازمی دارد،إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ (سوره عنکبوت، آیه 45)،

تصریح کرد: روزی از مقام معظم رهبری پرسیدم چگونه است برخی نماز می خوانند ولی مرتکب گناه نیز می شوند که ایشان فرمودند: آنان به نماز عادت کرده اند.

وی افزود: خداوند به فرشتگانش مباهات می کند و به آنان می گوید ببینید که بنده ام (حضرت زهرا) چگونه به هنگام نماز تمام اعضا و جوارحش می لرزد.

مسئول مدرسه علمیه ثقلین با بیان اینکه شخصیت هایی که به مراتب عالی عرفانی و معنوی رسیده اند هیچگاه حالت عرفانی خود را بازنمی گویند، اضافه کرد: هیچ عارفی از درون خود برای مردم نمی گوید مگر اینکه مامور شده باشد. برای مثال امام علی (ع) از پیامبر اکرم می پرسدكه شما برتر هستيد يا جبرئيل؟ رسول خدا (ص) در پاسخ فرمود: «يا علي ان الله تبارك و تعالي فضَّل انبيائه المرسلين علي ملائكة المقربين و فضلني علي جميع النبيين و المرسلين، و الفضل بعدي لك و للائمة من بعدك»؛ «خداوند متعال انبيا را بر ملائكه فضيلت و برتري داده و من را بر همه انبيا برتري داده است كه اين فضيلت بعد از من، از آن تو و ائمه بعد از توست».

این استاد حوزه اضافه کرد: شخصی از پیامبر پرسید شما برترید یا حضرت موسی؟ پیغمبر مکرم اسلام فرمودند اگر موسی در این زمان بود و از من اطاعت نمی کرد خدا اعمال او را باطل می کرد.

مباهات خدا به فرشتگان برای نماز حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در پایان با اشاره به اینکه نماز ما باید شبیه به نماز حضرات معصومین (ع) شود، گفت: وقتی حضرت زهرا در محراب عبادت قرار گرفت 70 هزار ملائکه با قیام او قیام می کردند و در همین حال خدا به فرشتگانش می گفت: ببینید چگونه اعضا و جوارح بنده ام در برابر من می لرزد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین