عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
حجت‌الاسلام حکیم الهی:
معاون بین‌الملل جامعه المصطفی(ص)با بیان اینکه تقارن بهار با ایام فاطمیه فرصتی برای تحول درونی در کنار تحول در طبیعت است گفت: عقل بشر از درک فاطمه و فاطمیه عاجز است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین مجید حکیم الهی، معاون بین‌الملل جامعه المصطفی(ص) تقارن روزهای ابتدایی سال با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) را فرصتی برای توجه توامان به تحول باطنی و ظاهری دانست.
وی افزود: مردم ما در کنار دید و بازدید و صله ارحام که از دستورات موکد دین است در مراسم عزاداری ایام فاطمیه نیز حضور خواهند یافت و در کنار تحول در ظاهر و خانه تکانی ظاهری از فرصت عزاداری برای تحول در خویشتن خویش نیز بهره می‌برند و یاد صدیقه را گرامی خواهند داشت.
معاون بین‌الملل جامعه المصطفی(ص) در ادامه به تبیین فضایل و شخصیت حضرت فاطمه(ص) پرداخت و با بیان اینکه عقول ما از درک مقام ایشان عاجز است، اظهار کرد: در دنیا به علت ماهیت آن ستارگان و نورهای آسمان با اندک نوری می‌توانند جلوه گر شوند و خود را برای ما و دیگران متجلی کنند اما در باطن عالم که سراسر نور است فقط گوهرهای مشعشع و نورانی چنین توانایی دارند.
وی ادامه داد: اگر در عالمی که سراسر نور است نوری جلوه‌گری کند اینجاست که عقل بشر از درک آن غافل است و حضرت فاطمه(س) چنین شخصیتی است که در عالم بالا که عالم سراسر نور است می‌درخشد و نور او همه را مات و مبهوت و متحیر می‌کند.
حکیم الهی بیان کرد: پیامبر در روایتی به این مضمون فرموده‌اند که تصور نکنید اگر دخترم در این دنیا زهره است و نورافشانی دارد تنها در این دنیاست او در عالم و در تمامی عوامل نورافشانی می ‌کند و در عالمی که نیازی به نور ندارد او آن قدر مشعشع است که چشمان فرشتگان از نور آن مات و مبهوت است.
وی ادامه داد: اینجاست که فاطمه محور عقول می‌شود و عقل بشر نمی‌تواند برای این مرتبه درکی داشته باشد و تنها معصومی مانند پیامبر است که می‌تواند او را توصیف کند لذا مقام حضرت فاطمه(س) مقامی فوق تصور است و برپایی مراسم عزا برای آن حضرت و ذکر فضایل منحصر به یک دوره و ایام هم نیست و باید همیشه روش و منش ایشان در زندگی پیروان مکتب اهل بیت(ع) جاری باشد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین