عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۹۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع) تهران:
مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع) تهران، خطبه فدکیه را سند ولایت الهی خواند که با الفاظ اعجازگونه توسط حضرت زهرا(س) ایراد گردید.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین بابایی، در گفتگویی به جایگاه  والای حضرت زهرا(س) اشاره کرد واظهارداشت: انسان های معمولی از توصیف شخصیت این بانوی بزرگ عاجزند وبرای تبیین این امرمهم، باید به سراغ فرمایشات پیغمبر اکرم(ص) و اهل بیت علیهم السلام رفت.

وی با اشاره به علاقه پیغمبر اکرم(ص) به حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) دست صدیقه طاهره(س) را می بوسید ومی فرمود "بوی بهشت را استشمام می کنم"، این امر نشان دهنده عظمت مقام زهرای اطهر(س) است.

*دفاع از ولایت؛ مهمترین رسالت حضرت زهرا(س)

مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع) در ادامه، با ذکر حدیث "علی مع الحق و الحق مع علی"، ولایت امیرامومنین (ع) را از حقوق خداوند برشمرد و تصریح کرد:  حضرت زهرا(س) بعد از وفات پیغمبر اکرم(ص)، دفاع از ولایت و بیان حق را وظیفه ی اصلی خود دانستند و برای این هدف ازهیچ تلاشی دریغ نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین بابائی با اشاره به روگردانی برخی از مردم از ولایت امیرالمومنین (ع)، رفاه طلبی را عامل اصلی آن برشمرد و اذعان کرد: راحت طلبی مردم در آن زمان، باعث بی تفاوتی آنان از مسیر حق گردید و جامعه از مسیر نیل به اهداف متعالی منحرف گشت.

وی، توجیهات نامقبول نخبگان جامعه ی آن زمان را از دیگر عوامل از دست رفتن حق الهی ولایت دانست و خاطر نشان کرد: آگاهی و بصیرت مردم، می توانست از بروز این گونه مشکلات جلوگیری کند.

*اعجاز حضرت زهرا(س)

این استاد حوزه با اشاره به خطبه فدکیه، ابراز داشت: خطبه فدکیه سند ولایت الهی بود که با الفاظ اعجازگونه توسط حضرت زهرا(س) ایراد گردید.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی با اشاره به این که برای ترویج دین اسلام، اقتصاد یکی از مسائل اصلی است، به ماجرای ثروت حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: پیغمبر اکرم (ص) برای تبلیغ دین اسلام از کمک های مالی حضرت خدیجه(س) بهره بردند ودر زمان حضرت زهرا(س) دشمنان برای جلوگیری از گسترش اسلام، فدک را غصب کردند.

مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع)، دفاع از حق را وظیفه ی همه ی مسلمانان دانست و اظهار داشت: در مسیر تکامل بشر، موانع متعددی پیش می آید که اگر قادر به رفع آنها باشیم، راه به رسیدن به اهداف متعالی آسانتر خواهد شد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین