عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
حاج حسن خلج در حسینیه جلوه مداحی کرد
چهار کتاب اهل سنت این روایت را نقل کرده اند که پیامبر فرمودند اگر می خواهید بدانید خداوند چه وقت غضبناک می شود و چه زمانی خشنود می شود...

گزارش تصویری


نکاتی از سخنان حجت الاسلام علوی تهرانی؛

_ اهل بیت موضعشان نسبت به سقیفه چیست؟ ما مرید علی بن ابیطالب هستیم و اگر روایتی از اهل سنت می خوانیم به این دلیل است که حداقل خودشان حرفشان را قبول داشته باشند. اهل سنت حق را به علی بن ابیطالب می دهند و چطور می شود که آدم حق را بشناسد، حق را بیان کند ولی حق را نپذیرد. در آیات قرآن آمده است که اینان دچار بیماری هستند.

_ چهار کتاب اهل سنت این روایت را نقل کرده اند که پیامبر فرمودند اگر می خواهید بدانید خداوند چه وقت غضبناک می شود و چه زمانی خشنود می شود، ملاک غضبناکی خداوند زمانی است که فاطمه(س) غضبناک می شود و زمانی که فاطمه خشنود شود خداوند متعال به خشنودی فاطمه(س) راضی می شود.

_ در چهار کتاب اهل سنت آمده است که پیامبر فرمودند که فاطمه پاره تن من است و من دوست ندارم آنچه را که فاطمه دوست ندارد و مرا ناراحت می کند هرآنچه که فاطمه را ناراحت می کند. حداقل معرفت داشتن این است که حرفی که خودشان زدند را قبول کنند.  

_ در سوره مبارکه طه آیه 81 آمده است که هر کس مستوجب خشم من گردید همانا خود را هلاک کرده است. فاطمه(س) از اهل سقیفه غضبناک است.

_ در آیه 13 سوره مبارکه ممتحنه هم آمده است که ای کسانی که ایمان آوردید ولایت و سرپرستی اقوامی که خدا بر آنها غضب کرده است را نپذیرید. این آیه مربوط به پیروان اهل سقیفه می باشد.این آیه نهی است.این نقد هایی که می کنند  وسوسه های شیطان است این ها بحث های علمی نیست.

_ طبق روایاتی که در کتاب های اهل سنت هم آمده است حضرت فاطمه از کسانی که فدک را از ایشان گرفتند غضبناک بود. این غضبناکی تا زمانی بود که حضرت فاطمه زهرا به شهادت رسیدند. همچنین در روایات آمده است که پیامبر فرمودند که کسی فاطمه را اذیت کند مانند این است که من را اذیت کرده است و کسی که من را اذیت کند همانند این است که خدا را اذیت کند.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین