عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
حجت الاسلام دکتر رفیعی عنوان کرد:
حجت‌الاسلام رفیعی از واکنش حضرت زهرا سلام‌الله علیها به اصحاب سقیفه سخن می‌گوید.

عقیق:حجت‌الاسلام رفیعی در سخنانی با تأکید بر بُعد دشمن‌شناسی حضرت زهرا سلام‌الله علیها گفت:  بحث دشمن‌شناسی از بحث‌های کاربردی و کلیدی قرآن است. ده‌ها سوره و آیه به این مسئله اختصاص یافته است. اصلاً برخی سوره‌ها با همین موضوع آغاز می‌شود مثل سوره توبه و کافرون. حضرت زهرا سلام‌الله علیها تا زمانی که پدرشان زنده بود، زیاد بروز نداشتند. با رحلت پیامبر، امیر المؤمنین امامِ حضرت زهرا (س) بود و بر خود لازم دانستند افشاگری داشته باشند.

وی افزود: پیامبر تا زنده بود، دشمنان زیادی داشت که شامل یهود، منافقان و مشرکین می‌شدند. حضرت خودشان آنها را مدیریت می‌کردند. حتی قرآن می‌فرماید افرادی از اطرافیانت منافق‌اند که تو نمی‌شناسی «وَ مِنْ أَهْلِ الْمَدینَةِ مَرَدُوا عَلَى النِّفاقِ لا تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ ...» اما با رحلت پیامبر، این نفاق و دشمنی آشکار شد. خود حضرت زهرا (س) در خطبه‌شان می‌فرماید «فَلَمَّا اِختارَ اللَّهُ لِنَبِیِّهِ دارَ اَنْبِیائِهِ وَ مَأْوى اَصْفِیائِهِ، ظَهَرَ فیکُمْ حَسْکَةُ النِّفاقِ» یعنی آنگاه که خداوند براى پیامبرش خانه انبیاء و آرامگاه اصفیاء را برگزید، خارهای نفاق در شما ظاهر شد. بعد ادامه دادند «وَ اَطْلَعَ الشَّیْطانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ ...» یعنی شیطان از لاکش بیرون آمد و سر خود را از مخفی‏گاهش بیرون آورد و شما را فراخواند و مشاهده کرد پاسخگوى دعوت او هستید.

تعداد بازدید : 92

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها با دشمنی‌شناسی خود مقابل جریان سقیفه ایستاد و از غدیر دفاع کرد،‌ گفت: این اقدام را صورت دادند تا جریان پیچیده نفاق را افشا کنند و این کار را انجام دادند. بخشی از این کار را با خطبه و بخشی را با گریه و عاطفه و بخش دیگری را با قهر خود ابراز کرد. زنان مهاجر و انصار وقتی به عیادت ایشان آمدند، روی خود را بازگرداند. همه نوشتند اعلام عدم رضایت و نفرین کرد، اما کسی ننوشته که ایشان گذشت کرده باشد.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین