عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از اجرای سه برنامه توسعه‌ای برای حرم حضرت زینب(س) خبر داد و گفت: اولین گام طرح توسعه حرم امام حسین(ع) نیز برداشته شد.
عقیق:حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از اجرای جدید‌ترین پروژه این ستاد در کربلای معلی خبر داد و گفت: هفته گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور در شهر کربلا، ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم به ستاد بازسازی اعطا شد.

وی ادامه داد: توافق‌نامه اجرایی این طرح نیز ظرف چند روز آینده به امضاء خواهد‌رسید تا بدین ترتیب اولین گام طرح توسعه حرم امام حسین(ع) برداشته شود.

پلارک افزود: البته کارهای اجرایی این صحن عملاً با انتخاب پیمانکار و انتقال تجهیزات آغاز شده است و امیدواریم طی دو سال این طرح با 160 هزار متر مربع زیربنا به اتمام رسیده و زائران بتوانند از آن استفاده کنند.

مشارکت 120 میلیارد تومانی مردم در بازسازی عتبات عالیات طی سال جاری

وی در پاسخ به این سؤال که مردم ایران و سایر کشورهای جهان در سال جاری به چه میزان به بازسازی عالیات عالیات کمک کرده‌اند، گفت: حدود 120 میلیارد تومان از سوی مردم ایران و سایر کشورهای جهان برای بازسازی عتبات عالیات به ستاد اهدا شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از تداوم اقدامات بازسازی مرقد مطهر امامین عسکریین (ع) در سامرا سخن گفت و اضافه کرد: همچنان شرایط امنیتی این شهر برای انتقال ضریح جدید آماده نیست اما همچنان مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات در حرم امامین عسکریین(ع) به صورت تمام وقت مشغول فعالیت هستند.

وی در خصوص اقدامات ستاد در حرم‌های مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(ع) نیز گفت: تولیت حرم حضرت زینب(س) خواستار انجام اقدامتی علاوه بر طرح‌های توسعه حرم شده است که ستاد نیز آنها را پذیرفته است.

پلارک ادامه داد: مسقف کردن صحن فعلی حرم حضرت زینب(س) برای الحاق به رواق‌ها، ایزوگام کردن حرم مطهر و تملک زمین کنار حرم جهت اضافه کردن به عنوان صحن حرم اقداماتی است که تولیت این حرم درخواست انجام آنها را داشته که ستاد این درخواست‌ها را پذیرفته و در برنامه‌ سال آینده این اقدامات صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: علی‌‌رغم همه مسائل امنیتی حرم‌های مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س) پر از زائر است و ستاد بازسازی نیز همچنان در این حرم‌ها حضور و فعالیت دارد.

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین