عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان در هجدهمین هم اندیشی کارشناسان تشکلهای دینی ضمن تاکید بر اهمیت ظرفیتهای مردمی گفت:تکیه گاه هیئات مذهبی باید مردم باشند نه دولت.
عقیق:به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد با بیان این که ۹۰ هزار هیئت ثبت شده در سراسر کشور داریم، گفت:فعلا سیاست توقف صدور مجوز برای هیئات را نداریم.۵۶هزار مداح نیز توسط سازمان سازماندهی و با آن ارتباط دارند.افق و چشم انداز خوبی برای مدارج عالی جهت هیئات مذهبی و مداحان داریم.

وی با اشاره به ساماندهی انجمنهای اسلامی و کانونهای فرهنگی تبلیغی در شهرستانها و استانهای سراسر کشور توسط سازمان یادآور شد:جلسات ستاد شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی را درکلیه شهرستانها و مراکز استانها بصورت فعال برگزار می‌کنیم.

روحانی نژاد در بخش دیگری از سخنانش افزود: با یک حساب سرانگشتی از حدود ۱۰۰ هزار هیئت با متوسط ۴ بار مراجعه کننده در طول سال مجموعا ۴۰۰ هزار نفر مراجعه کننده در سراسر کشور داریم که به همه آنها پاسخگو هستیم. مدیر و پرسنل اداره کل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی در زمره یاران فرهنگی هستند و می توان گفت تشکلهای دینی،اثر بخش ترین حوزه در امور فرهنگی است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تصریح کرد:رویکرد شما کارشناسان عزیز حوزه تشکلهای دینی استانی می باسیت مثبت تر و راهبردی تر باشد لذا مستمع جدی و عملی مطالب تبیین شده در این نشست جهت استفاده مطلوب و بهره برداری بهینه در حوزه ستادی خود باشید.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران به زعامت حضرت امام خمینی (ره) موجب احیاء مکتب اسلام و احساس هویت و غرور و سر بلندی مسلمانان شده است.اسلام برای همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی برنامه جامع و لازم را دارد.امام (ره) مکتب اسلام رادر قالب فقه پویا و فعال تشیع مجددا احیاء کرد لذا انقلاب ما انفجار نور بود.

روحانی نژاد یادآور شد:سه نوع اسلام،تکفیری،سکولاریسم و تشیع انگلیسی را در مقابل اسلام ناب محمدی (ص) قرار دادند لذا بجث بیداری اسلامی توسط خیزشها مردمی در کشورهای مختلف با الگو پذیری از انقلاب اسلامی شیوع پیدا کرد.

وی با تاکید بر این که بزرگترین شبکه مردمی،هیئات مذهبی هستند، گفت:عقلانیت باید در هیئات مذهبی تجلی پیدا کند.هیئت مذهبی نباید منفعل و خنثی باشند بلکه باید واکنش مناسب داشته باشند زیرا ما دارای مزیت فرهنگی و مذهبی هستیم.ارتقاء کارکرد و افزایش بینش و آگاهی،عقلانیت در هیئات مذهبی توسط شما محقق می‌شود.


روحانی نژاد افزود: صدور مجوز جهت فعالیت هیئات مذهبی را کنترل،رصد و هدایت کنید و در مواقع لزوم به هیئات مذهبی تذکر لازم را بدهید تا در میدان جنگ نرم پیروز و سر بلند باشید.این بزرگترین وظیفه تشکلهای دینی است تا در قالب همایش،کارگاه آموزشی و با دعوت از نخبگان تاثیر گذار این امر محقق شود.تکیه گاه هیئت مذهبی و تشکلهای دینی باید مردم باشند نه دولت.

وی همچنین اظهار داشت: با عنایت به فرمایشات گوهر بار مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم آماده سازی ۱۵ هزار مربی قرآن تحقق این امر از طریق ظرفیت عظیم ۹۰ هزار هیئت مذهبی با تعلیم حداقل ۵ نفر آموزش قرآن و مفاهیم آن در طول سال محقق خواهد شد.وجود رابط فرهنگی در هیئات مذهبی جهت تقویت امور فرهنگی امری ضروری است.

گفتنی است، هجدهمین هم اندیشی کارشناسان تشکلهای دینی ادارات کل تبلیغات اسلامی در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان برگزار شد.

منبع:بنیاد دعبل خزائی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین