۰۷ آذر ۱۴۰۳ ۲۶ جمادی الاول ۱۴۴۶ - ۰۰ : ۰۳
وی با اشاره به لزوم توجه به قرآن در برنامه روزانه درسی طلاب بیان داشت: در قرآن کریم تصریح شده «وَأُمِرْتُ أَنْ أَکُونَ مِنَ الْمُسْلِمِینَ وَأَنْ أَتْلُوَ الْقُرْآنَ، و فرمان داده شدهام که از مسلمانان بوده و بر شما قرآن بخوانم»، همچنین رسول گرامی اسلام(ص) فرمودهاند «تَحَدّثوا ؛فإنَّ الحَدیثَ جِلاءٌ للقُلوبِ؛ بر یکدیگر حدیث بخوانید چرا که حدیث صیقل دهنده دلهاست».
مقنی نصرآبادی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال 89 در دیدار اساتید و نخبگان حوزوی در مدرسه فیضیه فرمودند «یکی از وظایف اساتید تمامی دروس حوزوی این است که کلاس خود را با قرائت یک حدیث از کلمات نورانی ائمه معصومان(ع) آغاز نموده و ده دقیقه به شرح و توضیح مختصر آن بپردازند»
وی ادامه داد: از نظر ایشان یکی از بهترین راهها در راستای ترویج اخلاق و معنویت در حوزه، این است که اساتید حوزه ده دقیقه ابتدای کلاس درس را به امر فوق اختصاص دهند.
مدیر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزههای علمیه اظهار داشت: دفتر قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزههای علمیه در راستای عمل به این فرمایش، برنامهای را برای پایههای اول تا ششم حوزه تدارک دیده است.
وی افزود: در این برنامه از کتاب «یکصد و پنجاه موضوع قرآن کریم و احادیث اهلبیت(ع)» استفاده شده است، به این ترتیب تمام موضوعات کتاب که شامل «3 هزار و پانصد و شصت و پنج آیه، حدیث و اشاره» است را برای قریب 3 هزار پانصد ساعت که میزان ساعات مفید برگزاری کلاسها در سطح یک حوزه است، طراحی کرده، به گونهای که هیچ تکراری در موضوع یا آیه و حدیث رخ ندهد.
این مبلغ حوزوی خاطرنشان کرد: براساس برنامهریزیهای صورت گرفته یک طلبه پس از اتمام سطح یک مفتخر است حدود 3 هزار و پانصد آیه یا حدیث را در موضوعات گوناگون اعتقادی، اخلاق و عملی با شرح و توضیح اساتید خویش فرا گرفته است.
مقنی نصرآبادی تأکید کرد: در این طرح تلاش شده است تا در حد امکان، موضوعات به نحوی به موضوع درس مرتبط باشد؛ به عنوان مثال در دروس قرآن از موضوعات قرآنی، در دروس فقه از یک تا شش متناسب با همان بخش از شرح لمعه و در دروس معقول نظیر منطق و اصول بیشتر از موضوعات اعتقادی استفاده شده است.
وی گفت: در دروس ادبیات عرب نیز از موضوعات اعتقادی و هم اخلاقی، اجتماعی به صورت توأمان استفاده شده است.