عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
چون آسمان سخاوت خویش را به همه جهانیان نشان می دهد و برکات بر زمینیان نازل می شود و زراعت هم متوقف بر نزولات آسمانی است لذا بیشترین رونق اقتصادی به زراعت مربوط می شود.
عقیق:در روایات فراوانی اینچنین آمده است که در عصر طلایی ظهور امام زمان (عج)، مشکلات اقتصادی جامعه بشری در سطح کلان حل خواهد شد. رفاه و آسایش پدید خواهد آمد و عوامل سلطه بر فکر و فرهنگ و اقتصاد از بین خواهد رفت و با زدودن فقر و تهیدستی، زمینه رشد و تکامل مادی و معنوی انسانها فراهم خواهد شد. احادیث و روایات در رابطه با رونق اقتصادی در عصر ظهور بسیار زیاد است.
مولای متقیان علی (ع) در این زمینه می فرماید:
- مهدی (عج) هر برده مسلمان را می خرد و آزاد می كند؛
- بدهكاری نمی ماند جز اینكه بدهی اش را پرداخت می كند؛
- حق كسی را در دست كسی (باقی) نمی گذارد جز اینكه از او باز می ستاند و به صاحب حق بر می گرداند؛
- كسی كشته نمی شود مگر اینكه دیه او را به صاحبانش تسلیم می كند و آن كسی كه كشته شد، بدهی اش را می پردازد و (زندگی) خانواده او را تأمین می كند
- تا اینكه سراسر سرزمین را از قسط و عدل پر می سازد... او و اهل بیتش در رحبه سكنی می گزینند. (بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۲۵، ح۸۷)

سه نکته کوتاه:

پاسخ قرآن به یک شبهه

یک سؤال اساسی این است که چرا خدا این همه نعمت را برای آن دوره در نظر گرفته است؟ آیا این کار دلیل خاصی دارد؟
در آیه ۹۶ از سوره اعراف پاسخ این پرسش را می یابیم:
«اگر مردم آبادیها، ایمان آورده و تقوا پیشه ساخته بودند، برکات آسمان و زمین را به روی ایشان می گشودیم.»

 مردم همه دوران ها هم می توانند اما...

آری طبق تصریح قرآن چون مردم در آخرالزمان ایمان و تقوای حقیقی را دارا هستند لذا برکات آسمان و زمین برایشان مهیا می شود. در واقع این خصوصیتی نیست که مختص آنها باشد و اهل هر دورانی می توانند با ایمان و تقوا به این برکات دست یابند لکن در سایر زمان ها اغلب مردم ایمان و تقوای واقعی ندارند لذا به چنین نعمت هایی دست نمی یابند.

محصولات زراعی عمده ترین اقتصاد عصر ظهور
نکته دیگری که از روایات عصر ظهور به دست می آید این است که محصولات زراعتی عمده ترین عنصر در رونق اقتصاد جوامع بشری محسوب می شود. این امر دلیل خاصی هم دارد و آن اینکه چون آسمان سخاوت خویش را به همه جهانیان نشان می دهد و برکات بر زمینیان نازل می شود و زراعت هم متوقف بر نزولات آسمانی است لذا بیشترین رونق اقتصادی به زراعت مربوط می شود.

منبع:تراز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین