عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
حجت الاسلام محمدعلي محمدي، عضو هيئت علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي و مديرگروه تفسير موضوعي از آماده سازي پروژه «اعجاز قرآن» براي انتشار در آينده نزديك خبر داد.
عقیق: به نقل از پايگاه اطلاع رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي محمدي با اعلام خبر اجراي پروژه «اعجاز قرآن» در مركز فرهنگ و معار قرآن افزود: اين پروژه از سال 1387 شروع و هم اكنون جلد سوم اين مجموعه در آينده نزديك به چاپ خواهد رسيد و پيش بيني مي شود پروژه اعجاز قرآن با گرايش شبهه پژوهي به حدود 8 جلد مي‌رسد.

وي در بيان ضرورت انجام اين پروژه بيان كرد: قرآن، اصلي ترين كتاب ما مسلمانان و تنها كتاب آسمانى است كه داراي اعجاز بوده و از تحريف مصون مانده و همگان را به تحدي مي طلبد.آنچه باعث شده قرآن با اين صراحت تحدي كند و همه بشريت را به هماورد طلبي دعوت كند، اعجاز قرآن است كه از مهمترين مباحث علوم قرآن و ريشه و پايه اي براي بسياري از مباحث علوم و معارف قرآن است. اگر معجزه بودن قرآن ثابت نشود ديگر قرآن كريم نقش هدايتي خود را به خوبي ايفا نمي كند و نمي تواند راهنماي مردم باشد. از اين رو بحث از اعجاز از اهميت فوق العاده اي بر خوردار است.

وي ادامه داد: اهميت اين بحث موجب شده كه از طرفي براي مسلمانان سوالات زيادي در باره اعجاز قرآن و وجوه آن به وجود آيد و از طرف ديگر دشمنان قرآن و اسلام نيز به خوبي در يافته اند كه تا باور به معجزه بودن قرآن بين جامعه مسلمانان وجود داشته باشد هيچ گاه نمي توانند به اهداف شوم خود برسند از اين رو سيل شبهات را به سوي اعجاز روانه كرده‌اند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین