عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
با حضور مسؤولان حج وزيارت و بعثه‌؛
همزمان با سفر هيأتي از مسؤولان سازمان حج وزيارت كشورمان به عراق، نشست مشتركي با حضور مسؤولان بعثه‌ مقام معظم رهبر ي در عتبات عاليات برگزار و در خصوص برنامه‌ريزي اربعين ۹۴، بحث و تبادل نظر شد و طرفين بر فراهم شدن امكانات جهت مراسم راهپميايي سال آينده تاكيد كردند.
عقیق:«ناصر خدرنژاد» معاون حج و عمره سازمان حج در نشست مشترك مديران سازمان حج در عتبات عاليات و شركت شمسا با نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، گفت: مراسم با شكوه اربعين امسال، ارتباط مردم دو كشور ايران و عراق را تقويت كرد.

وي با اشاره به تدابير انديشيده شده براي مراسم اربعين سال آينده با توجه به شور و علاقه زائرين حسيني در مراسم اربعين امسال، گفت: پيش بيني ما براي سال آينده بر مبناي حضور ۳ ميليون زائر در مراسم اربعين حسيني است.

خدرنژاد همچنين با اشاره به استقبال مردم استان‌هاي نجف و كربلا از زائران در مراسم اربعين حسيني، بيان داشت: مردم اين دو استان مهمان نوازي شايسته اي از زائران حسيني كردند به حدي كه حتي فقراي عراقي هم در حد توان خود از ميهمانان امام حسين (ع) پذيرايي كردند.

وي با بيان اين كه مراسم پرشور سالروز اربعين حسيني امسال اثر خاصي در قلوب مردم ايران گذاشت، اظهار داشت: بايد امكاناتي فراهم شود تا مردم ايران به راحتي به عتبات عاليات سفر كنند.

حجت الاسلام «نجف نجفي روحاني» نيز طي سخناني در اين جلسه با پراهميت خواندن جريان اربعين حسيني و بي نظير بودن اين مراسم در جهان اظهار داشت: بايد براي برنامه‌هاي فرهنگي زائران بيش از گذشته پيش بيني‌هاي لازم صورت بگيرد.

وي با بيان اين كه مراسم سالروز اربعين حسيني به قدري عظيم و گسترده بود كه هيچ رسانه اي توان انعكاس همه جانبه آن را نداشت، گفت: حركت اربعين حسيني از ابعاد گوناگوني مورد اهتمام مي‌باشد كه علاوه بر نمايش گذاشتن صحنه عشق مردم به اهل بيت (ع) و ارتباط دو كشور ايران و عراق، مشت محكمي بر دهان دشمنان اسلام و گروهك تروريستي – تكفيري داعش بود.

نجفي روحاني در ادامه بر لزوم بازنگري در برنامه‌هاي فرهنگي زائران علوي و حسيني، افزود: در هركاري ۳ عنصر اثر گذار است كه يكي از آنها برنامه جامع، مفيد و كارآمد و ديگري تهيه امكانات لازم براي آن كار و سومي نيز نيروي انساني كاردان و متخصص و با انگيزه است.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین