عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
حجت الاسلام صادق زاده؛
رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید برنامه و فعالیت های مساجد زمینه ساز جذب نوجوان و جوان به مسجد باشد، گفت: باید تلاش شود درب مساجد از نماز صبح تا عشاء بر روی مردم باز باشد.
عقیق: حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده، رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران بر لزوم تلاش برای  باز بودن درب مساجد ازنماز صبح تا عشاء  تاکید کرد و گفت: باز بودن درب مساجد در طول شبانه روز، برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغی برای کلیه مخاطبان بزرگسال، کودکان و نوجوانان از مواردی است که در صورتی که مورد توجه باشد ما را به دست یابی به مسجد طراز اسلامی نزدیک می کند.

 وی ادامه داد: باید برنامه‌ها و فعالیت‌هایی مساجد زمینه ساز جذب جوانان و مردم باشد بنابراین باید شرایط یک مسجد به عنوان مسجد طراز اسلامی مهیا باشد تا شاهد حضور پر رنگ مردم بویژه جوانان و نوجوانان در مساجد باشیم.

حجت الاسلام صادق زاده مساجد تمیز، منظم و دارای خدام جوان و برخورد خادمین با مردم همراه با احترام را از دیگر شاخصه های مسجد طرازاسلامی نام برد و ادامه داد:  مساجد باید مرکز آموزش آموزه‌های دینی باشند و امام جماعت توانمند و خوش‌بیان با داشتن اطلاعات به رور، هر روز مباحث جدیدی را برای مردم آموزش دهد.

وی صندوق های قرض الحسنه، درمانگاه، کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیج، فعالیت های فرهنگی هنری، کتابخانه  را از جمله امکانات جانبی مؤثر در جذب عنوان کرد و افزود: فراهم کردن این امکانات در مسجد جوان و نوجوان را علاقه‌مند می‌کند تا تنها به صرف نماز خواندن در مسجد اکتفا نکند و بداند که در تمام زمینه‌ها می‌تواند از امکانات مساجد استفاده کند.

 رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با تبیین کارکردهای مسجد در صدر اسلام گفت: مسجد در صدر اسلام، مرکز تصمیم گیری های مهم جامعه اسلامی بود و تبیین برنامه های اقتصادی، آموزشی و فرهنگی جامعه از طریق مساجد صورت می گرفت به گونه ای که نبی مکرم اسلام(ص) زمانی که اولین مسجد را درشهر مدینه بنا کردند، این مسجد مرکز تصمیم گیری  های جهانی  بود و نه تنها برنامه های شهر مدینه بلکه مرکز تصمیم گیری های دنیای اسلام از این مسجد  صورت می گرفت.

وی بیان کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز  نقش کلیدی ازآن مساجد بود و در واقع روشنگری روحانیت، هدایت مردم و توجیه مردم برای حضور در تظاهرات ها از طریق مساجد صورت می گرفت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و در مبارزه با جنگ نرم دشمن مساجد بی خوبی نقششان را ایفا کردند.

امام جماعت مسجد جامع نارمک خاطر نشان کرد: روشنگری که امروز توسط مساجد صورت می گیرد در کمتر مرکزی انجام می شود اما نقش کلیدی مساجد امروز برای مسئولین شناخته شده نیست و باید به  این مراکز توجه بیش از پیشی داشته باشند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین