عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
آیت الله لنگرودی:
حضرت آیت الله لنگرودی با تاکید بر اینکه باید در کنار درس اخلاق، تقوا را رعایت کرد، خاطرنشان کرد: از نظر ظاهری گناه نکنید و واجبات را انجام دهید و از نظر باطنی نیز مراقب باشید و تقوا پیشه کنید.
عقیق:درس اخلاق آیت الله سیدمحمدحسین لنگرودی در بیت ایشان برگزار شد. ایشان در این درس اخلاق که جمعی از طلاب و فضلا نیز حضور داشتند، گفت: در دوره حاضر بحث عقاید مهم تر از اخلاق است چرا که علما ذکر کردند آقایانی که منبر می روند مواظب باشند عقاید مردم را خراب نکنند.

 

آیت الله لنگرودی با تاکید بر ابراز تأسف از اینکه برخی اشخاص از ترس خود مطالبی را ذکر می کنند که موجب خراب شدن عقاید مردم می شود، اظهار داشتند: آقایان! تا جوان هستید اخلاق تان را اصلاح کنید زیرا در کودکی، پستی؛ در جوانی، مستی و در پیری، سستی است.

این عالم عظیم الشأن افزود: آقایان! خیلی مواظب فرصت باشید زیرا در روایت آمده است فرصت از دست می رود همچنان که ابر می گذرد. باید مواظبت بر دروس داشته باشیم و پیش درس و مباحثه را جدی بگیرید.

آیت الله لنگرودی با تاکید بر اینکه باید در کنار درس اخلاق، تقوا را رعایت کرد، خاطرنشان کرد: از نظر ظاهری گناه نکنید و واجبات را انجام دهید و از نظر باطنی نیز مراقب باشید و تقوا پیشه کنید.

این مجتهد عالیقدر با اشاره به اینکه گاهی انسان پیر می شود و در می یابد که نه در لفظ و نه در معنا توفیق یافته است، گفت: همواره نفس انسان اماره است لذا کاری کنید نفس تان حداقل لوامه شود.

آیت الله لنگرودی با بیان اینکه باید خودمان را ملامت کنیم، اظهار داشتند: از یک سو شیطان و نفس اماره وجود دارد و از سوی دیگر شرع و عقل حاضر هستند.

آیت الله لنگرودی با اشاره به اینکه پیغمبر (ص) قرآن و عترت را برای ما به امانت گذاشته اند گفتند حضرت آیت الله العظمی بروجردی تاکید داشتند ائمه اطهار ما چیزی از نزد خودشان نقل نمی کردند. مجتهد عالی مقام که در جمع طلاب و فضلای تهران سخنرانی می کرد، خاطرنشان کرد: برای اینکه رشد کنیم تنها باید به مکتب اهل بیت (ع) دل ببندیم لذا سنت نبوی واقعی ما شیعیان هستیم زیرا به سنت پیغمبر (ص) عمل می کنیم.

وی ادامه داد: اگر کسی می تواند خودش اعتقادات دینی را بدست آورد که هیچ وگرنه در غیر این صورت باید از اهل علم بپرسد همچنان که عقل می گوید باید غیرمتخصص به متخصص رجوع کند برای مثال وقتی من مریض می شوم و تخصص طب ندارم باید به طبیب متخصص مراجعه کنم.

آیت الله لنگرودی در پایان تاکید فرمودند: همانطور که وقتی فردی نمی تواند احکام را از کتاب و سنت استخراج کند به متخصص رجوع می کند در عقاید نیز فرد غیرمتخصص باید به عالم مجتهد جامع الشرایط متخصص مراجعه کند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین