عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
حجت الاسلام محمدی گفت: خداوند حج کسی را می پذیرد و گناهان آن کسی را می بخشد که گرفتار شرک نباشد یا دوستان خود را اذیت نکرده باشد یا در باطن نیت بدی نسبت به دوستان خود نداشته باشد.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در همایش پیش از سفر عمره دانشگاهیان گفت: خانه کعبه خانه ای که میلیون‌ها انسان مؤمن هر روز چندین بار به سمتش می ایستند و با خدای خویش راز و نیاز می‌کنند. میلیون‌ها انسان با صرف هزینه‌های فراوان و به جان خریدن خطرات خود و با زحمت فراوان خود را به کعبه می‌رسانند و میلیون‌ها انسان آرزوی رفتن به این مکان مقدس را دارند که در این میان بسیاری به آروزی خود می رسند و بسیاری هم به این آرزوی بزرگ نخواهند رسید.

وی در ادامه بیان کرد: و به راستی این چه خانه ای است که که اینگونه دل ها را به سمت خود جلب کرده است؟ کعبه خانه ای است که منطقه بزرگی در اطراف آن حرم امن محسوب می‌شود که برای ورود به آن باید احرام بست. کعبه نمادی از خانه خداست که در وجود هر کدام از ما، خدواند یک خانه برای خودش به نام دل و قلب بنا کرده که این خانه قرار است حرم ویژه خدا باشد. کعبه خانه امن و گوهر نابی است که خدا در وجود ما قرار داده و دل های ما همواره باید خانه امنی برای خداوند باشد.

وی افزود: زمانی این کعبه مملو از بت‌هایی بود که هر کس برای خود ساخته بود و آن را می‌پرستید. ممکن است خدای ناکرده دل‌ ما هم بتخانه شده باشد و از این بت ها در دل ما نیز نفوذ کرده باشند چنانچه خداوند در سوره یوسف می فرمایند بیشتر مؤمنین در دل هایشان از این بت‌ها وجود دارد.

حجت‌الاسلام محمدیان خاطر نشان کرد: همه کسانی که به زیارت خانه خدا می‌روند و به دنبال بهره مند شدن از لحظه لحظه آن هستند برای آن است که بتوانند از خانه دل به خانه اصلی متصل شوند که این خانه قلب و حرم خدا است.

وی اضافه کرد: نکته بعدی که در این میان بسیار مهم است توصیه ایست که پیامبر اکرم (ص) و سایر ائمه معصومین (ع) به آن متذکر بودند. آن بزرگواران بیان میکردند احترامی بالاتر از احترام کعبه نیست و می گفتند مرحبا بر این خانه و عظمت آن ولی خدا حرمتی بالاتر از این کعبه قائل شده که همان حرمت مؤمنین است، مؤمن هم خونش، هم مالش و هم آبرویش احترام دارد و مؤمنی که دلش حریم خدا است حرمتش از کعبه بیشتر است.

وی ادامه داد: اگر قرار است میهمان خدا باشیم نمی‌شود در دل ما کینه‌ای نسبت به بنده خدا باشد. اگر در دل ما کینه‌ای نسبت به بنده خدا وجود داشته باشد ما را به باطن این میهمانی راه نخواهند داد.

محمدیان در ادامه با بیان روایاتی از حضرت عبدالعظیم حسنی و با اشاره به توصیه‌هایی که امام رضا (ع)‌ به این حضرت کرده بودند، افزود: امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی فرمود؛ سلام مرا به دوستانم برسان و به آنها بگو مبادا اجازه بدهند شیطان بر آنها راه پیدا کند، دوستان مرا سفارش کن سخن راست بگویند و امانتدار باشند. سکوت کنند و کم حرف بزنند و جدال را ترک کنند و به یکدیگر بیشتر توجه کنند. و به دیدار و زیارت هم بشتابند، چراکه اگر بخواهید به اهل بیت نزدیک شوید باید به یکدیگر بیشتر محبت کنید. مراقب باشند که به دنبال دریدن همدیگر نباشند چنین عهد بسته‌ام که هرکس از دوستان من مشغول تکه تکه کردن دیگران باشد و دوستان مرا ناراحت کند دعا کنند خدا این فرد را به اشد مجازات برساند و این فرد آخرتش را هم از دست داده است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بیان کرد: امام بیان می دارد که خداوند گناهان خوبان را می بخشد مگر کسانی که گرفتار شرک باشند یا دوستان خود را اذیت کنند یا در باطن نیت بدی نسبت به دوستان خود داشته باشد. خدا نمی بخشد مگر اینکه فرد توبه کند و راه نجات توبه است و الا روح ایمان از دل او پر می کشد و از ولایت ما اهل بیت خارج می شود و این روایت ها بیانگر حرمت مومنین است و تا زمانی که سینه‌ها از کینه‌ها پاک نشود طبیعی است که بهره لازم را از سفر به خانه خدا نخواهیم برد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه کسانی که به این سفر می روند مهمان ویژه اند و نمی شود مهمان ویژه باشی ولی در دل کینه داشته باشی. تا موقعی که دل ها کژی باشد نمی توان از این سفر بهره ای برد پس برای رفتن حلالیت بطلبید و مواظب باشید این حلالیت خواستن ها نمایشی نباشد و آنگاه است که خدا با آغوش باز از شما استقبال خواهد کرد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین