عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲
یوسفی‌مقدم؛
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: رسیدن زوجین به آرامش و سکون، یکی از اهداف متعالی در ازدواج است.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم با بیان این‌که «ازدواج به دو بخش مادی و معنوی تقسیم می‌شود» اظهار کرد: بخش طبیعی ازدواج که یک امر ضروری محسوب می‌شود حفظ بشر و ارضای غریزه جنسی است که از نظر اسلام هم مورد تائید و پذیرش است.
وی ادامه داد: اما در امر ازدواج هدف بالاتر و معنوی‌تری نیز وجود دارد که متاسفانه در جامعه امروز به آن توجه نمی‌شود و سبب می‌شود که ازدواج در نسل جوان به تاخیر بیافتد و در برخی مواقع هم به دلیل اینکه افراد معنی واقعی ازدواج را نمی‌دانند در زندگی شکست می‌خورند.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم در ادامه با اشاره به یکی از اهداف معنوی ازدواج تصریح کرد: رسیدن زوجین به آرامش و سکون آنها یکی از اهداف متعالی در ازدواج است در تمام دوران‌ها و به خصوص در جامعه حال حاضر مشکلات روحی و روانی زیادی برای انسان‌ها به وجود می‌آید که انسان با ازدواج و رسیدن به یک فضای امن و آرامش بخش می‌تواند از این مشکلات دور شود.
یوسفی‌مقدم خاطرنشان کرد: مرحله بعدی که انسان با ازدواج کردن به آن می‌رسد دوری از گناه است. ازدواج سبب می‌شود که انسان از نیمی از گناهان دور شود و زن و مرد به نوعی عیب پوش یکدیگر هستند و رسیدن به این خصلت در ازدواج میسر می‌شود. در زندگی مشترک صداقت، اهل دروغ و تزویر و ناسپاس نبودن بسیار مهم است. جوانان در انتخاب خود باید ارزش‌های معنوی را قبل از ارزش‌های مادی ملاک قرار دهند.
وی تاکید کرد: خداوند در آیه 21 سوره رم فلسفه ازدواج را اینگونه مطرح می‌کند که با ازدواج به آرامش می‌رسید. همچنین در سوره اعراف و نبأ نیز بحث مودت و رحمت در امر ازدواج مطرح شده است. متاسفانه در جامعه حال حاضر ما مسئله ازدواج یک امر سنگین و بزرگ به حساب می‌آید که خانواده دختر و پسر را دچار مشکلات زیادی می‌کند باید این دید را نسبت به ازدواج تغییر بدهیم.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 32 سوره نور می‌فرماید با ازدواج کردن روزی شما بیشتر می‌شود این نگاه خداوند به امر ازدواج است و باید این نوع نگاه را که یک نگاه اسلامی است در جامعه ترویج بدهیم.
وی ادامه داد: توجه به مادیات،‌ زیبایی و پول بد نیست اما کافی هم نیست و فقط نباید در امر ازدواج به ظاهر و غریزه جنسی و مادیات توجه کنیم. باید بدانیم که با ازدواج باید به یک هدف معنوی برسیم.
یوسفی‌مقدم در پایان گفت: برای فرهنگ سازی این نوع نگاه در ابتدا پدر و مادر و خانواده بسیار تاثیرگذار هستند و پس از آن مسئولان فرهنگی و رسانه‌های جمعی مسئولند که باید مردم را با فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی آشنا کنند.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین