عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۳۶۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
خرمیان؛
قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به تهاجم فرهنگی و وجود جذابیت‌هایی همچون فضای مجازی، خواستار ایجاد جذابیت بیشتر جلسات قرآن شد و گفت: برای تحقق این امر نیازمند همکاری همه‌جانبه مسئولان مساجد هستیم.
عقیق: «محمدرضا خرمیان» قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگویی با اشاره به سنت حسنه برگزاری جلسات قرآن در مساجد از سال‌های گذشته، اظهار داشت: در گذشته افرادی که مشتاق یادگیری و انس با آیات الهی بودند با حضور در جلسات قرآنی مساجد فنون ابتدایی هنر تلاوت را می‌آموختند.

جلسات قرآن را با جذابیت بیشتری برگزار کنیم

وی با بیان اینکه اساتید جلسات همواره قرآن‌آموزان را تشویق به یادگیری هنرهای قرآنی و داشتن جلسات قرآن در آینده می‌کردند به رشد تکنولوژی و تغییر آموزش‌ها اشاره کرد و افزود: در جلسات سنتی حلقه‌های قرآنی تشکیل می‌شد و استاد جلسه پس از تلاوت هر قرآن‌آموز اشکالات وی را می‌گرفت و قرآن‌آموزان نیز همواره تلاش می‌کردند در جلسه بعدی اشکالات مطرح شده را رفع کنند.

خرمیان ایجاد جذابیت‌های آموزشی را مهم‌ترین دلیل کم‌رنگ شدن جلسات قرآن مساجد عنوان کرد و گفت: تا چند سال گذشته سبک تدریس در جلسات سنتی قرآن پاسخگوی نیاز جامعه بود اما با رشد فناوری‌های نوین و همچنین تهاجم فرهنگی نوع تدریس نیز با تغییراتی همراه بود به طوری که افراد برای یادگیری قرآن بیشتر به سوی تدریس کلاسیک روی می‌آوردند البته این به معنای بی‌نتیجه بودن جلسات قران در مساجد نیست.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه بیشتر افراد مذهبی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی حتی تلویزیون هم نداشتند، خاطر نشان کرد: جاذبه‌های فضای مجازی و اینترنت باعث شده که افراد بیشتر زمان خود را در فضای مجازی بگذرانند بنابراین بهتر است اساتید قرآن با تنوع و جذابیت برنامه‌ها جوانان به مساجد و فعالیت در امور قرآنی هدایت کنند.

مساجد برای برگزاری باشکوه جلسات قرآن همکاری کنند

خرمیان با اشاره به عدم همکاری مناسب برخی هیأت امنای مساجد، اظهار داشت: برگزاری جلسات قرآن در مساجد نیازمند همکاری مسئولان مساجد نیز هست. من در 10ها مسجد جلسه قرآن برگزار کردم اما متأسفانه بیشتر این جلسات به دلیل تداخل با برنامه‌های مختلف به تعطیلی کشیده شد.

داور بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه برپایی جلسات قرآن در منازل یا حسینیه‌ها برای اساتید و قرآن‌آموزان راحت‌تر است، گفت: من به کشورهای مختلفی سفر کردم از کشورهای اروپایی تا آفریقایی همه به برگزاری جلسات قرآن هر چند کوچک اهتمام داشتند. در کشوری همچون سودان مساجد زیادی وجود دارد که برپایی جلسات قرآن در آن مساجد همواره با استقبال مردم همراه است اما جلسات قرآن مصر و ایران با همه جلسات قرآن متفاوت است چرا که بسیاری از قرآن‌اموزان با صدایی خوش به تلاوت می‌پردازند و برای پیشرفت انگیزه‌های لازم را دارند.

جامعه قرآنی در خط مقدم تهاجم فرهنگی هستند

خرمیان با اشاره به اینکه قاریان و حافظان ما باید در همه امور پیشتاز باشند، گفت: همانطور که قرآنیان در هشت سال دفاع مقدس برای میهن اسلامی افتخار آفریدند هم اکنون نیز باید در تهاجم فرهنگی در خط مقدم باشند و با فعالیت‌های مستمر و اثرگذار توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین